Blixtrar och dunder

2008-08-08 - 12:13:46
Hej hopp!

Ska uppdatera lite vad som hänt på min semester, igår var vu hundvakt här medans G och A var i göteborg på mamma mia musikalen. Vi gick på promenad med vovven och jag såg min drömgård ! En hästgård som låg så jäkla fint, det var ett vitt hus och ett vitt stall, lagom stort, och så var det stora hagar runt om huset och på baksidan av huset hade de utsikt över en djup dal har jag för mig. Hur fint som helst! jaja, sen på kvällen åkte jag in till stan och hämtade två oxfile plankor till oss. De hade take away på hela alacarte menyn :) Det var mumsigt, till det så kollade vi på två filmer, Offside och Whats happening in vegas. Den sistnämda var jätte bra :) 
Sen började ovädret och det regnade och blixtrade i flera timmar här ! Det var läskigt men mysigt, speciellt när man är i ett stoooort hus me stora fönster. Vi satt i soffan i rutundan och kollade ut på alla blixtrar på himlen. mysigt, hihi :)

Sen så har det inte hänt så mycket mera, idag har vi inget planerat .. Tar nog ett vps i Båstad lite senare :)

Fick tag på ett mini usb så jag lägger in några bilder.

oxfilé planka!


Här satt vi i kolsvartet och kollade på blixtrarna (tråkig bild pga blixten i kameran, utan hade det blivit kolsvart)


Det var allt för mig för stunden. puss


Folk som kommenterat mitt inlägg

Postat av: Linda

fy fasen vad mysigt:)) lägg ut mer bilder på deras härlkiga hus:)pleaase..kraaam men du vad är rutundan?

2008-08-08 @ 16:45:51

Postat av: Patric Einstein

Rotunda (lat. rotundus "rund") har flera betydelser:



* Cylindrisk byggnad, ofta täckt med kupol. Ett exempel är Pantheon i Rom.

2008-08-14 @ 14:06:46

Postat av: Patric igen

Verkar förresten jättemysigt att sitta där och titta på blixtrarna. Själv brukar jag spana ut genom persiennen när babbarna slåss med avslagna flaskor. Ibland kan man se en liten reflektion av gatubelysningen i en skärva från flaskan. Tänk dig det akompanjerat med en kavalkad av sprutande blod! Vackert! Ska vi byta bostad med varann? Chris kan få bo kvar, vi har ju så många gemensamma intressen :D

2008-08-14 @ 14:10:23

Postat av: Linda

hahaha Patric är för kul:)

2008-08-14 @ 17:09:36

Postat av: Anonym

Hahah ;) Det skulle förfalla här med två hackers som inte gjorde annat än åt hämtmat och spelade skjutspel!!

2008-08-14 @ 23:30:35
URL: http://linakarinlinnea.blogg.se/

Postat av: Patric

Hörru! Jag å Cris är faktiskt prydliga människor! Å dessutom, va ere man säger - Förfall är bästa ansvar! eller nåt!

2008-08-15 @ 11:12:46


Kommentera mitt inlägg här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: