kassamaskinen

2008-03-06 - 13:56:58

nu har jag avnjutit en lunch tillsammans med min jobbarkompanjon ann. sen skulle vi försöka öppna kassa apparaten så att vi kunde växla pengar, men den va ganska inbrottsäker (blondinsäker?) .. aja den började tjuta och ha sig så fredrik fick rädda oss. vi hade nog tryckt på något olämpligt :) fniss.

fin dag idag, såg massa vårblommor förut, vill plantera om på framsidan snart :D men får nog vänta någon vecka till.

strax ska jag åka till tågstation och sätta mig på tåget, ska bli ganska skönt, jag är trött. har laddat upp med en veckorevyn och lite annat smått och gott.

örebro-varbergskt lexikon

Örebro:     Varberg:
träligt =     keligt
lipa =         räcka ut tungan
gråta =      lipa
seta=        sitta
[beeeech]= [Bäch] (färgen bech)
vart=           var  (tex han vart/var sen till jobbet)
rolig=         roli
väl=            la (tex det var väl/la intressant)

för er som ska resa till någon av städerna så får ni gärna skriva ut detta och ha som en liten handbok. :)
Det var allt för mig tack och hej!



Folk som kommenterat mitt inlägg

Postat av: Emma

Hihi, de är la gött me vååren :D Ringer senare. Pöss

2008-03-06 @ 16:30:24
URL: http://emmaenvis.blogg.se

Postat av: Christopher

Haha "seta"? :D Så säger inte vi. Vi säger sitta. Ni säger seta.

2008-03-07 @ 09:36:51

Postat av: Sanna

tur att det stavas beige och inte bech. hahaha. sötis!

2008-03-07 @ 20:20:53
URL: http://lillasanna.blogg.se


Kommentera mitt inlägg här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: