Unna dig något gott i helgen?

2008-11-21 - 17:07:20

Kladdkaka med Polly,

3 ägg
2 dl socker
200g choklad (helst mörk choklad, blockchoklad)
100g margarin
1/2 dl vetemjöl
1 stor påse polly
Hackade nötter/mandel (om man vill)

Sätt ugnen på 175g
Vispa ägg och socker pösigt
Smält blockchokladen och margarinet tillsammans.
Blanda allt och tillsätt mjölet, pollypåsen och de hackade nötterna.

Grädda i en bröad form i ca 25-30 min beroende hur kladdig man vill ha sin kaka.
Serveras ljummen med vaniljglass eller lättvispad grädde! Njut!



 

Bjöd på denna på jobbet idag :) De flesta ville ha receptet ! TIllockmed Ann som inte är så förtjust i sötsaker annars tyckte den var super god ! Try it on !



Folk som kommenterat mitt inlägg

Postat av: Patric

Haha, nää ge mig ett terrarium istället så jag kan spara alla djur och ge dem till dig när du fyller år :)



Fan va go den kakan verkar.. Tycker du ska göra sju sorters kladdkakor till jul :)

2008-11-22 @ 10:01:03
URL: http://patricsomfan.blogspot.com

Postat av: emma gran

Åååååååh MUMS! :)

2008-11-22 @ 11:28:40


Kommentera mitt inlägg här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: