Vargar i skogen ?

2008-11-12 - 19:29:16

Vet ni? Häromdagen så pratade vi om vargar på jobbet, så sa jag " men de finns väl inga vargar här i örebro va?" "Joo då, jag har vargar i skogen jag bor brevid" säger Johan då !?!
De va jätte läskigt att rida idag, det var mörkt och det regnade också. Och ravelli ryckte till ett par ggr när han såg något i skogen, en av gångerna var det tre små rådjur precis framför oss på vägen :) .. Får väl hoppas på att vi inte stöter på nårra ilskna vargar iaf.
 På tal om detta så berättade killen jag satt jämte på bröllopet att han och hans kompis hade jagat älg härom veckan, då hade hans kompis haft sin vita älghund med sig som hjälp, men den hade blivit uppkäkad av vargar :( så dom fick avbryta jakten. usch va hemskt. Okej om man möter en ilsken älg eller något, så kan man ju kuta upp i en gran eller nåt, men möter man en varg som alltid är argsint så kan man nog bara lägga sig ned och dö på en gång.

Aja, annars har dagen varit bra och regnig .. I morgon eftermiddag tar tåget med mig ner till varberg. Har ett sjukhusbesök inbokat, samt ett hos optikern på fredag. Har även planer med mamma och linda på lördag :) Men mer om det senare. 

Nu ska jag fixa matlådor, idag blev det snabbt och lätt, köttfärssås och pasta. skönt.

 



Folk som kommenterat mitt inlägg


Kommentera mitt inlägg här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: