lördag.

2009-12-19 - 23:19:04
Hej! Dags för lite update känner jag, har nyss påbörjat några veckors ledighet vilket känns skönt :)
Idag har jag fixat och donat en hel del, gick till affären i morse för att inhalnda en massa ingredientser till julgodis, blev en massa choklad och annat gott! Men herre gud vad kallt vi har det här! -16 i morse och det värkte i hela ansiktet av kyla när jag gick till affären, haha. Men jag klagar inte, det är faktiskt helt underbart med en massa snö, solsken och minusgrader, julkänslan infinner sig lite bättre då :) Det var fullt av barn med pulkor och grejer ute idag, perfekt pulkaväder :)
Sedan var vi en snabbis på marieberg (oh my vad mycket folk!!), åkte hemåt, och råkade visst slumra till i soffan och vaknade när det var mörkt ute :D Som tur var va klockan bara 17 så jag hoppade i tofflorna och ställde mig för att göra lite julbak! Det blev:

Leilas chocolate crackles (snöiga kakor)


Nigellas fudge med pistagenötter


Choklad doppad lakritskola


(alla bilder är från google, tog tyvärr inga egna idag)

Lite ska jag ge bort och resten blir att smaska på i jul på västkusten, dock skall jag baka lite annat också, men det hanns inte med idag så det gör jag hos mamma i veckan. Då blir det Leilas Rocky road och Leilas Cornflakes crisps.
Jag har alltid en förmåga varje år att börja träna efter jul, nu förstår ja varför.. ;)

I morgon blir det stallet för att lämna julklapp och en sista ridtur i snön innan vi lämnar Örebro för ett tag. Först blir det skåne, sedan vidare mot varberg i veckan ♥

GOD JUL!



Folk som kommenterat mitt inlägg

Postat av: Linda syster

, MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM, du är så julig:)

2009-12-20 @ 10:33:41

Postat av: mammi

Hejsan ! Vad du är duktig som fixar allt julgodis .

Ser mycket gott ut. Puss från mammi och pappi.

2009-12-21 @ 13:58:04


Kommentera mitt inlägg här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: