Onsdag

2009-12-02 - 21:31:52
Veckorna går alldeles för fort! Snart helg igen, vilket är ju kanonbra iofs ;)

Har förresten kommit underfund (stavning?) med många julklappar nu, kommer köra på ett bok-tema i år, mer kan jag inte avslöja då många läser min blogg :) Vi får väl se vad tomten kommer med, hihi, howhow.

I morses var det -7 grader ute! ÄNTLIGEN lite frost och minusgrader! Hela världen var aldeles frostig och allt glittrade och himlen har varit klarblå hela dagen, nu fattas det bara lite snö på backen.


Nu är det julstädat och fint hemma hos mig, och idag har jag köpt blommor och pynt. ska visa lite bilder tänkte jag! (De små bilderna är klickbara)


Såhär började hela kalaset på köksbänken ;)

 
Första pyntet klart, med glaskross, mossa, hyacint och en torkad apelsin + nålar i :)

  
Nu tog jag två stora värmeljushållare på fot och satte lite växter i, blev jättesnyggt! Det är glaskross i botten, jord, en hjärtan-på-tråd och hyacint i den ena och en sukulent (?) i den andra + lite nålar och en stjärna :)
(kolla in min stencoola spegelbild på första bilden, hahah)

 
I min vita kruka i hallen slängde jag ut de torkade gamla växterna och satte en mellan-en och en mini-en, en mini-våreld och en mini-amaryllis. Gulligt :) Och lite mossa,och några små svampar, en röd stjärna och en apelsinskiva som dekoration :o)

 
I mitt lilla köksfönster satte jag en hyacint i en hyacintkruka (eller vad man ska kalla det?) med lite sten och pärlor i botten och guldband runtom, kolla in dom görsöta lussegubbarna jag fick av mamma som också står där :D Sen blev det över en mini-en som också står där, aldeles kruk-lös.. stackarn!

 
En av godisskålarna fick bli växtskål med glaskross, två hyacinter, lite hjärtan-på-tråd och någon svamp :)

 
Köpte en sån där pensionärsblomma också! Tycker dom är jättefina att ha på julen :)
(Mamma
de är den där blomman som jag aldrig kommer på vad den heter!?)

Jag åkte till blomsterlandet för dom har massor med roliga små saker att pynta med, sen så har dom sten och glaskross i lösvikt också :) Nu ska jag dricka upp min glögg som har kallnat och titta klart på Grand design på 9an, sen ska jag sooova.

Peace!


Folk som kommenterat mitt inlägg

Postat av: josse=)

kan blomman heta cyklamen kanske :)??

2009-12-02 @ 21:50:25

Postat av: mammi

Vad fint du har gjort med alla blommer ,du är riktigt duktig på fixa och göra mysigt. Puss från Mammi

2009-12-02 @ 22:10:31

Postat av: Linda

jättefint :)) kramis //Linda

2009-12-03 @ 05:32:13


Kommentera mitt inlägg här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: