onsdag

2009-02-18 - 21:44:16
har inte så värst mycket att skriva, tänkte mest visa mitt nya hår o sådära.. allt är jätte bra med mig, ikväll har jag lagat mat till matlådor, kokoat ägg och gjort iordning äggmackor till kvällsmat. Duktigt husfru är jag allt, älskar att vara hemma och pyssla och greja. Hellre hemmakväll än utekväll alltså, det är ju det bästa som finns när man kommer hem helt mör på en fredagkväll och bara kan känna att helgen är här! Man kanske köper hem något gott käk, lite godis och kollar på dom hära typiska fredagsprogrammen. Det är helt underbart för mig :)

Över till lite mindre kul; kollade just på uppdrag granskning och fallet Louise, som bodde med sin psykiskt sjuka pappa,som också våldsförde sig sexuelltpå henne. Hon bodde i en bil med honom (på vintern) och i en husvagn utan värme eller fönster ..... i fem år bodde hon så. Det började när hennes mamma slängde ut henne när hon var tio år så hon skulle bo hos sin pappa istället, som  just då hade permission från rättspsyk, han var dömd för dråp. Men det var liksom helt okej enligt socialen. Dom gjorde inget trots anmälningar fron skolan, från grannar, socialen var tillockmed där och kollade upp fallet, men dom gjorde inget, för Louise sa att hon hade det bra (hon vågade inte säga nåt annat när hennes pappa var där).
Hela julhelgen 2005 bodde hon och hennes pappa på en parkering. Polisen och folk som jobbade där omkring uppmärksammade det, men ingenting gjorde socialendå heller.
Helt sjukt, NÅGON på soc måste väl ha fattat att ett barn inte kan ha det så. Det jag har skrivit om är bara en bråkdel av allt so hon utsattes för. Jäkla stolpskott. Usch blir så fruktansvärt frustrerad.
Ne usch nu orkar jag inte skriva o detta mer då blir jag bara galen!!

Tänkte kila upp för trappen min nu och ta ett varmt bubbelbad där uppe. fryser !! burr!

En stoooooooooooooooooooooooooor kram till mina stackars sjuklingar, dvs Linda m familj och lilla mamma! Love you all!



Folk som kommenterat mitt inlägg

Postat av: Syster

dra åt skogen vad snygg du är i håret:))

tack för hälningen'

puss

2009-02-19 @ 11:05:37
URL: http://lurvigalindas.blogg.se/

Postat av: mammi

Hejsan lillan ! Vad jätte fin du blev i håret. Skönt när man fått vara hos frissan ,idag mår jag lite bättre änigår,men får vara hemma idag med ,så hoppas jag att jag kan gå i morgon. Puss och kram från mammi och pappi.

2009-02-19 @ 11:59:43

Postat av: sanna

jag har med sett den dokumentären en gâng! Sjukt att det kan gâ till sâ alltsâ!

Fint hâret blev föresten :)

Saknar dej massor hjärtat! Du & Chris fâr komma och hälsa pà snart!

Puss

2009-02-19 @ 12:17:19
URL: http://lillasanna.blogg.se/

Postat av: sofie

Snyggt hår :) :) !! Kollade också på uppdrag granskning, fy faaan alltså. Helt jävla sjukt att socialen gjorde nada.. grrrrrr!

Puss

2009-02-19 @ 17:56:17
URL: http://lillasoffi.blogg.se/

Postat av: Anonym

hejsan:)

besök min blogg,skiver om utveckligen som barn/tonårs modell.

http://Wendeelaa.blogg.se



fin blogg föresten:O:)

2009-02-21 @ 12:49:05


Kommentera mitt inlägg här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: