lördag.

2009-07-04 - 19:03:18

Från 30 graders värme till åska och skyfall och mycket svalare. skönt. tror sverige har blivit en aning tropiskt eller något ;) verkar så iallafall.
Det har varit perfekt med lite mulet väder idag för vi har fått massor gjort! Vi har varit på bauhaus och köpt massa grejor, nu är luckorna färdiga i köket, nu ska vi måla taket och sen blir detmålning/tapetsering och sätta nytt kakel! weei :)

Sen har vi varit på NetOnNet, IKEA och Marieberg! På IKEA så köpte vi bla jääätte fina stora krukor att ha på altanen, bilder kommer när det är klart! Sist men inte minst gjorde vi Marieberg där vi shoppade kläder och skor till Chris och åt lite lunch på ett mysigt cafe.
När vi kom hem från alla ärenden och hade packat ur bilen så började det genast mullra och sen kom monsunregenet (typ). mysigt. hihi. Mina fötter värker och jag tar igen mig lite här i soffan nu, pjuuuh.
Ikväll kommer en god liten vän till oss över och vi ska ha BBQ :) Jag har förberett världens godaste hamisar, jag har inte smakat än, men jag tror det. Det är detta receptet. FATTA GOTT!

När vi ändå pratar om mat så gjorde jag jättemysig mat och efterrätt igårkväll :) Det blev pasta med kräftstjärtar och en god sås som jag slängde ihop med matl. grädde, hönsbuljong, vitt vin, chili, kryddor och lite sådära.
Till efterrätten blev det egengjord chokladmoss, vaniljglass, varma hallon och smultron från mina egna små smultronbuskar. Jag blev riktigt impad över mig själv, allt såg ut som på restaurang, haha :)
Det är bara för jag tycker det är så himla kul att laga mat och framförallt baka, när man väl sätter igång och inte måste stressa ihop något. som terapi typ :)

Vi såg btw en riktigt sorlig film igår (Linda du hade brytit ihop) Gran torino hette den. Handlade om en gammal man som var ensam och bitter för han hade varit med i krig och dödat massa asiater och så blev han vän med en kinespojke sen som han hjälper och sånt. eeh. okej, jag är sämst på att återberätta filmer men den var så bra!


Nu lite bilder på gårdagens mat och dagens shopping åt Chris!


  


bye bye alla fina människor där ute!


 



Folk som kommenterat mitt inlägg

Postat av: Linda

snyft, den filmen låter som nåt för mig, vilken härlig lördag ni haft, sätt in lite bilder på köket:)

2009-07-05 @ 09:37:12

Postat av: Hannah

alltså är vi verkligen kusin? Jag misslyckades precis med att göra en ostfralla! Du är ju grym, bjuder du kussen på mat någongång ;)

2009-07-05 @ 18:52:48
URL: http://hannahhun.blogg.se/


Kommentera mitt inlägg här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: