tisdag.

2009-07-21 - 20:21:12

Ikväll är chris i stockholm så jag är ensam här hemma, eller nej där ljög jag för jag har gucci här ikväll, vi sitter i soffan och bloggar ;) Det enda som är bra med att vara ensam är att man får saker och ting gjort ;) Har lagat lite matlådor, blev korv över från grillningen igår så de blev någon slags korvstroganoff liknande med pasta.

Och jag har även kokat kräm! Så jag har precis avnjutit nykokt rabarber och jordgubbskräm med kall mjölk till. mmmm, galet gott! Får mig att tänka på farmor och hennes goooooda rabarberkräm :)



Här kommer receptet!

vatten
1 liter jordgubbar
rabarber
2 dl socker
1/2 vaniljstång
potatismjöl och vatten att reda med

koka upp vattnet och häll i socker och fröna ur vaniljstången, tillsätt skivade rabarber och jordgubbarna som är delade på mitten. låt sjuda några minuter tills rabarbern är mjuk, red av med potatismjölet.
Ät och njuuuuuuut.. mums :)


Nu ska jag ta denna lilla sötisen på en liten promenix, hejrå!


Folk som kommenterat mitt inlägg

Postat av: Linda sis

hihi så söööt och gud vad god krämen ser ut:))

2009-07-22 @ 12:33:43


Kommentera mitt inlägg här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: