måndag.

2009-06-22 - 19:29:25

Hoppas alla hade en bra och riktigt svensk midsommar, (dvs regn, sol, regn, sol, regn)..ja ni vet som det alltid är :) Det hade jag iallafall, dock mestadels sol vilket var härligt :) Var som sagt i båstad och firade med massor av god mat, jordgubbar, tårta, promenad. Ja, det var helt enkelt en supermysig midsommar.

Dagen efter åkte jag och C tidigt mot Småland, eller närmare bestämt vimmerby och Astrid Lindgrens värld, där vi mötte upp mamma, pappa, linda, bror och massor av små kottar :) Det var jätte mysigt där, vi strosade runt, kollade på föreställningar, gick in i villa villerkulla, hälsade på hos nils karlsson pyssling, åt pannkaksbuffe och glass osv. Jag och C åkte hemåt på kvällen medans de andra hade hyrt stugor som dom övernattade i.
När vi kom hem efter att ha åkt land och rike runt så slängde vi oss i soffan dödströtta med pizza och film.

Sitter i mitt kök och håller på att koka ihop en god köttfärsröra till min pastagratäng. ikväll när C kommer hem från stockholm blir det hemmagjord vanilglass och jordgubbar :) slurp.

virrig som jag är glömde jag kameran hela helgen..men kommer lite bilder senare från vimmerby,pappa skulle skicka.

Nu ska jag kolla maten! Ha en skööön kväll!





Folk som kommenterat mitt inlägg


Kommentera mitt inlägg här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: