Motivation

2009-03-03 - 20:16:57
Ibland är de så himla svårt att hitta motivationen till saker och ting. Träning är ett bra exempel, hur sjutton ska man orka åka och träna när man kommer hem efter jobbet på kvällen och är dödstrött och hungrig och frusen. Då vill man bara slänga sig i soffan, käka kvällsmat och kolla på Tv resten av kvällen.
Grejen är att jag tycker det är super roligt att träna, när jag väl är där. Men att ta sig dit is the problem.
Och sen så vill jag liksom se resultat efter typ första veckan, hehe. Man vill se att man har fått lite armmuskler eller att magen har blivit plattare på en gång! Inte om tre månader! NU! Och ser man inga resulat så skiter man i alltihopa av ren lathet. Hoppas på att jag hitta min motivation snart, den har nog legat i någon snöhög i jukkasjärvi hela vintern, men nu har den nog förflyttat sig lite närmare, kanske till lindesberg ;) Men jag har lite planer så jag hoppas på lite resultat nu.

Man mår ju så mycket bättre om man rör på sig, och det är en sån sjukt härlig känsla att vara nytränad och sådär mör i hela kroppen och känna att man kan slappa och käka glass utan att man behöver ha dåligt samvete! Underbart :)


titta vad vi fick på posten idag :) Ps3 med spelet little big planet, världens sötaste:)
Detta gör ju gott åt min motivation till att åka och träna..hehe..(not)


Folk som kommenterat mitt inlägg


Kommentera mitt inlägg här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: