"Tortelloni con Ricotta e Spinaci" med avokado och kyckling

2009-03-30 - 21:16:59

250 gram  Tortelloni con Ricotta e Spinaci  (jag hade färsk, men de finns vanlig också)
2 msk olivolja
2 st kycklingfilér 
1  morot  
 lite vatten
(vitt vin har jag i litegrann, men det är valfritt)
1 tsk curry 
1 avocado 
0,5 st citron
1 matlagningsgrädde 
1 msk persilja, hackad 
salt och peppar, enligt smak
 

Skär upp kycklingen i bitar, och skär avokadon och morötterna i bitar.
Bryn kycklingen i oljan och tillsätt sedan morötter, curry, lite vatten och ev. det vita vinet

 

Tillsätt avokadobitarna och pressa i citronsaften, salta peppra och låt koka någon minut eller två.
Häll i grädden och låt det puttra några minuter till.

  

Koka upp pastan och blanda ihop pastan med kycklinggrytan till en krämig maträtt :) Strö över persilja och servera med en bit god fetaost! (köpte ekfatslagrad fetaost som jag hade till, MUMS)

 

Voila! Supergott och superenkelt, hittade receptet på tasteline.se men jag har som vanligt ändrat runt litegrann bland ingredienserna :) Pastan är Tortellini med spenat och ricotta fyllning.



Folk som kommenterat mitt inlägg

Postat av: mammi

De ska jag prova,ser jätte gott ut.



Puss och Kram mammi

2009-04-01 @ 08:28:58

Postat av: Linda sis

MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMmUUUUUUMS:))

2009-04-03 @ 06:36:15


Kommentera mitt inlägg här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: