Måndag

2009-11-16 - 19:57:15
Ojdå, här var det dammigt ;) Dax att skriva lite tror jag allt.

Halva förra veckan + helgen var jag och älsklingen i båstad och hade det bra! Vi var hund- och husvakter i helgen dessutom, mys.
Men, nu är jag på plats hemma i Örebro igen och det är en ny vecka och nya tag.
Det är mörk, blött och blåsigt ute. Träden har fällt sina löv och dom ser ut att sova, det kom jag fram till i morse när jag satt i bilen och tittade på de gråa trötta grenarna :)
Känns rätt bra att sitta inne och mysa iallafall i detta väder, det kan vi nog alla hålla med om?

Juste ja, köpte ju blåbär&lingon glögg häromdagen, ska nog värma på en kopp ikväll! Jag längtar faktiskt till 1 advent :) Jag vill mysa till det här hemma med juliga saker. Ska försöka köpa klart julklappar snart också, känner faktiskt lite stress inör det, har ingen aning vad alla elva barn vill ha!? Men ska väl komma på något så småningom. Får väl göra en lista eller något så man får lite koll på läget. Det är roligt att köpa när man vet vad man ska köpa, annars känns det bara jobbigt.

Från det ena till det andra: Jag är ute efter en fin lykta att ha i hallen på golvet, har en nu men jag har tröttnat på den och den ser lite boring ut så den tänkte jag ställa utanför dörran bland mina krukor och blommor, fint i höstmörkret! Indiska brukar ju ha lite sådana saker, men sist jag kollade hittade jag ingen direkt.. får kolla vidare :) Sen så är jag ute efter några fina krukor till köksfönstret, gärna i grönt/brunt eller vita. Tips?


Nu får det räcka för idag, ska ta hand om min korv och stroganoff och göra lite matlådor av det hela ;) 

ta hand om er där ute!



Folk som kommenterat mitt inlägg


Kommentera mitt inlägg här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: