Dumma blogg!

2009-10-23 - 21:20:43
Skrev ett inlägg igår, men det verkar ha gått upp i rök. suck.
Igårkväll drog jag iallafall med mig min fina vän Sandra på bio, vi såg Coco - livet före Chanel :) Den var suuuuperbra! Den var på franska och den var på den tiden när man hade korsetter och stora hattar. Franska är vackert :)

IDAG ÄR DET FREDAGSMYS! Jag hade faktiskt inte räknat med det, för jag har en liten pålle som har varit helt tossig de senaste gångerna jag ridit! Maj gad! Så jag visste inte om jag skulle komma hem hel idag efter stallet. Han testar säkert mig den lusen :) Kan ni förstå att han blir så rädd för ett par människor att han nitar hovarna djupt ner i gruset så jag flyger fram och sätter mig på halsen och sitter kvar där medans han skuttar ut på en lerig åker. haha, jäkla häst! Tycker faktiskt att det känns väldigt olustigt att rida ut på honom när det finns en högtrafikerad järnväg precis intill stallet och ganska mycket vägar också för den delen. Huvva.. Vill inte tänka på vad som skulle kunna hända om jag flyger av.. (troligtvis bryter jag nyckelbenet för fjärde gången, det är ju liksom min grej, men jag syftade mest på vad som skulle hända hästen.) Äsch, är jag bara bestämd och konsekvens så ska det nog gå bra :)

Jaja, idag gick det jätte bra att rida, red ut med en tjej som heter Hanna och hennes skimmelsto :) Han kändes faktiskt riktigt mjuk och fin i slutet, han är väldigt stel nämligen, speciellt i bakdelen. Men det ska komma ut en napprapat (stavning?) och knäcka honom lite i veckan..
Hanna undrade om jag ville följa med henne och en annan tjej i stallet ut på galej i morgon :) Har en känsla av att det går ganska galet till när dom partajar, haha ;) Får väl se hur jag gör.

Nu är jag iallafall hemma hel och ren (eller nej inte ren), och på spisen står en kycklingsoppa och puttrar, sen blir det soffläge hela kvällen med undantag för att gå och vispa grädde till marängswishen :D

Ha de bra alla!


Folk som kommenterat mitt inlägg

Postat av: mammi

Du får vara försiktig när du rider. Själv är det första dagen som jag känner mig ganska bra. Så medecinen har väll börjat att göra nytta efter 4 dar.



Kramar till er båda från mammi och pappi

2009-10-24 @ 13:15:31


Kommentera mitt inlägg här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: