Beslutsångest!

2010-08-17 - 21:38:01
Lider av världens beslutsångest! Såhär är det att jag har kollat runt lite efter medryttarpålle, och fick ett mail av en tjej som jag känner sedan innan. Hon hade sin häst i samma stall som min förre medis, och  hennes häst är jättemysig och go så jag nappade direkt! Var och provred innan semestern, och allt kändes bra, stallet var mysigt och sådära. Så jag ska höra av mig nu efter semestern om jag vill fortsätta hjälpa henne med Hippy (som han heter). Han är en skäck, liten storhäst, tinker. Jättefin! Och snäll som ett lamm, och normalt utbildad (hallelujah). Ett färdigt paket helt enkelt :) Vilket känns helt underbart då jag bara ridit outbildade hästar de senaste åren..vilket har varit jättekul och lärorikt, med även pain in the ass ibland!

MEN, häromdagen fick jag ett mail av en tjej som föder upp araber och quarter som ville ha hjälp. Hon har främst några tvååringar som hon vill ha hjälp med. Då får jag antingen hjälpa till med allihopa, eller så får jag välja en av dom som jag får ha som "min egen" att träna med, åka på clinics och träningar osv. Det blir isåfall ingen ridning till att börja med, utan inridning till våren isåfall. Tycker det låter jättespännande!! Det är ingenting jag pysslat med förut, så det blir något helt nytt för mig, och det känns som sagt väldigt spännande. Speciellt då araber ligger mig lite extra varmt om hjärtat. Att få vara med från början och forma och träna en häst vore coolt! 
Men vill jag detta? Har jag tid, ork, lust?

Jag har verkligen lääängtat att få sitta upp på en normal och utbildad häst som jag bara kan ha kul med och träna med! Speciellt när det inte är min egen så har jag liksom inga större krav, vill bara rida och umgås med hästar helt enkelt! Men det lutar åt Hippy-hästen trots allt tror jag, även om det andra låter spännande så tror jag att det kommer bli perfekt med honom, tycker om både honom och hans matte jättemycket.



Hej, förresten! Kände att jag var tvungen att skriva av mig lite bara. Men nu ska jag plocka ut kycklingen ur ugnen och göra ett gäng matlådor! Allt är bra med mig, jobbet har dragit igång igen och det är mycket att göra inför elmiamässan och sådära, semestern har varit bra!
Skriver mer någon annan kväll!

Ha en bra kväll! tjohej


Folk som kommenterat mitt inlägg


Kommentera mitt inlägg här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: