20100819

2010-08-19 - 18:52:14
Sermanpå, jag fick en blogaward av söta emma :) Vad kul!

Jag ska alltså skriva 7 intressanta saker om mig själv och sedan nominera 7 andra bloggar som jag tycker om.



1. Jag har en liten fantasi om att öppna ett svenskt konditori och café utomlands. Av de länder jag besökt tycker jag ändå att sverige har de bästa konditorierna med de godaste bakverken och kakorna! Jag vill sälja fina prinsesstårtor och saftiga kanelbullar till de stackars krakar som inte fått smaka på våra svenska bakverk ;)

2. Jag lider av stor beslutsångest väldigt ofta, jag har också svårt att veta vad jag vill ibland. Vad vill jag igentligen? Jag beundrar människor som vet vad dem vill, tycker det är häftigt!

3. När jag plockar ur ren disk ur diskmaskinen sätter jag nästan alltid de rena tallrikarna underst i skåpet, annars använder man ju de översta hela tiden, och de understa ingenting. Och så kan vi ju absolut inte ha det ;)

4. Jag har aldrig smakat sushi, men jag vill så gääärna för jag tror att jag kommer gilla det jättemycket!

5. Jag har ingenting emot om någon köper likadant klädesplagg som mig, vilket många tycker är jätteirriterande! Jag tycker bara det är kul, så länge det inte går till överdrift, såklart.

6. Jag gillar att lyssna på karlavagnen på kvällarna innan jag somnar :o)

7. Jag gillar blommor och trädgård jättemycket, men jag har så långt från gröna fingrar som det bara går :( Jag försöker sköta dem exemplariskt, men lyckas sällan hålla något vid liv en längre period. Typisk! Men, men.. hoppet är väl det sista som lämnar en människa så än ska vi inte ge upp ;)


Alla mina närmaste har ingen blogg, eller har lagt ner sina bloggar och jag läser nästan bara stora bloggar och mat&bakbloggar, så det blir jättesvårt att nominera någon ju! Undrar om jag ens har 7 läsare, haha! Ni sju kan få äran att bli nominerade av mig isåfall!

Nu ska jag baka muffins, det blir vaniljmuffins med banan, nougat och blåbär!


Folk som kommenterat mitt inlägg


Kommentera mitt inlägg här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: