måndag.

2010-01-18 - 22:54:51

lappen (laptopen) min har bestämt sig för att sluta funka, så nu har jag varit datalös i några dagar.. Nu snodde jag den stationära för ett slag, som chris annars sitter bänkad vid och jobbar :o) Men nuså!

Jag har faktiskt varit och tränat idag vilket jag är mycket stolt över :) Jag och tjejorna på jobbet har nämligen anmält oss till tjejvättern så jag har liksom inget val än att börja röra på fläsket!
Tjejvättern går ut på att man ska cykla 10 mil (!!!!) hihi, ska bli roligt faktiskt, vi ska trycka upp kläder med företagets logga och sånt på tills loppet också :) En liten detalj som saknas dock.. en cykel! Jag har liksom ingen cykel, men de ordnar väl sig :P Jag tror inte att Lori har något emot att ha mig på pakethållaren annars ;)

Jaja, annars händer det väl inte så mycket, det rullar på som vanligt tycker jag. I morgon blir det stallet och rida lite på lillkillen och klippa hans man som växer så det knakar!
Måste för övrigt köpa en ny hjälm, funderar på en som verkar bra och framförallt säker, back on track nånting heter den, men jag vill gärna prova innan jag köper, ska se om den finns att prova någonstans här i örebro, ev. i varberg. sådeså!
För övrigt ska jag nog hem till mamma och pappa i helgen och leta fram mina Min Häst tidningar :) Åh, vill läsa alla bra serier igen! haha, jag vill verkligen det!
Minns en jätte sorglig serie om mulle när han räddar sin släkting från kolgruvan, och han är blind för han har levt hela sitt liv där nere, sen springer dom ut på en äng och efter ett tag kan han se igen! Aw :) hihi.




Förresen tycker jag att alla kan bidra till offren i Haiti, det är det minsta vi kan göra!
50 kr är inte mycket, skippa cigarettpaketet, colan+chipspåsen eller mc donalds maten för EN endaste dag! Det är INTE mycket begärt..
Jag har jättesvårt att skänka pengar hur som helst för jag litar inte på att mina penar verkligen går till att hjälpa till. Röda korset verkar dock väldigt bra och dom är alltid snabba på plats när det gäller osv, så jag tänker skänka 200 kr genom dem! Man kan gå in på deras hemsida och skänka pengar direkt med sitt betalkort också, samt läsa om ders arbete där och vad som händer varje dag, klicka på länken under!
http://www.redcross.se/rksf/sfdesign.nsf/main?openagent&Layout=Haiti&docid=4E676D30550489E7C12576AB0025B202&size=&menu0=0&menu1=1

TV4 och Röda korset
PG: 900800-4
Skriv ”Haiti” på inbetalningen.

Eller sms:a AKUT NU till 72900 – då skänker du 50 kr till Röda Korset/Haiti.

Läkare utan gränser
PG: 900603-2
BG: 900-60 32.
Skriv "Akutinsatser" på inbetalningen.

SMS:a LIV till 72990 så skänker du 50 kronor
Läkare utan gränser har även en gåvoshop på nätet.


Svenska kyrkan
PG 900122-3 www.svenskakyrkan.se SMS:a FRAMTID till 72950 så skänker du 50 kronor

Rädda Barnen
PG: 90 2003-3
BG: 90 2003-3
Märk talongen ”katastrof”

Sms:a KATASTROF till 72950 för att skänka 50 kr
eller HAITI200 till 72950 för att skänka 200 kr
www.rb.se



Folk som kommenterat mitt inlägg

Postat av: Swaaaani

har hört att läkare utan gränser inte är sâ bra, för dom sammarbetar inte med länderna som dom âker till vilket ofta resulterar i att dom blir utslänga frân landet dom befinner sig i... Rädda barnen och röda korset däremot är jättebra organistioner att skänka pengar till, dom ár snabbt pà plats och dom hjälper verkligen människor i drabbade omrâden :) Bra att du donerar tycker jag :)

Puss

2010-01-19 @ 08:04:05
URL: http://sannawright.blogg.se/


Kommentera mitt inlägg här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: