måndag.

2010-01-11 - 21:10:21
hej hopp.

Helgen har fortsatt varit väldigt kall, men väldigt bra tycker jag. I lördags fick jag mig ett ryck och städade undan julen, och städade och köpte några buketter med tulpaner och liljor som jag satte fram istället för tomtarna och ljusstakarna, blev så fint så! Nu är våren välkommen ;)
Sen har vi lagat lite mat, bakat blåbärspaj med hemmagjord vaniljkräm. Riktigt gott! Har varit i stallet också, hästarna fick stå inne i söndags pga kylan så Marcusius fick sig en härlig promenad i snön! Han älskar när vi är ute och går, det märks verkligen :) Kanske beror det på hans bakrund? Han är ju inte avlad för att någon ska sitta på ryggen igentligen. Vad vet jag.

Idag är det måndag, segaste dagen på hela veckan! Åkte iallafall hem efter jobbet och satte på mig mjukisbyxor, gjorde te och mackor och tände massor med värmeljus, frusen som jag var. Just när jag satt där i min lilla härliga bubbla och skulle just ta första tuggan på mackan, så ringer chris.
- Heeej, kan du hämta mig nu?..
Jomenvisst, gärna! Jättegärna! Det var bara att blåsa ut ljusen, trycka i mig mackorna, och stänga av Dr. phil som just börjat och ge sig ut det hääärliga vädret, haha :P Så kan det gå ;)

Inatt drömde jag att jag kunde flyga, det var så läskigt och verkligt. Jag flög över new york och jag fick verkligen en sån där svindlande känsla i magen när jag flög för staden var så stor och jag var så högt uppe, uuuh. :)
Sen landade jag och jag kom inte upp igen för jag var tvungen att ha en jätte lång nedförsbacke för att kunna ta sats ordentligen så jag kunde lyfta. hihi, tokigt.
Drömtydning, att flyga: Drömmer du att du flyger som en fågel i luften, kan det vara ett uttryck för längtan att höja sig över vardagens enahanda och inger ofta lyckokänsla.



natti natti!


Folk som kommenterat mitt inlägg

Postat av: Christopher

Det är synd om dig du!

2010-01-12 @ 14:09:41

Postat av: Christopher

Det är synd om dig du!

2010-01-12 @ 14:09:50

Postat av: L

JA det är jäkligt synd om mig ska jag be och få tala om!!!!

2010-01-12 @ 14:46:47

Postat av: mammi

Du kunde väl flygit hit i stället,Så kunde vi tagit en nattmacka och tjötat lite.hihihihi Kram till er båda från oss båda.

2010-01-12 @ 22:47:23

Postat av: mammi

Du kunde väl flygit hit i stället,Så kunde vi tagit en nattmacka och tjötat lite.hihihihi Kram till er båda från oss båda.

2010-01-12 @ 22:51:01

Postat av: mosse

haha kul

2010-01-13 @ 21:09:15


Kommentera mitt inlägg här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: