20100705

2010-07-05 - 20:20:36
Åh, måste få skriva om min superbraiga helg! Termometern visade närmare 30 grader i lördags så det var bara att packa ihop handduk, badkläder och fylla kylbagen med massa gott sedan åkte vi iväg till fredriks landställe långt ute på landet. Det var SÅ mysigt!! Världens mysigaste stuga, med härlig veranda ut över sjön. Egen brygga där vi solade och badade hela långa dagen! Vi rodde ut i ekan också och utforskade resten av sjön och lekte runt i vattnet ;)


Mot stugan!


Utsikten var jättefin mot sjön och bryggan


Här låg jag och hade det gott med en tidning


bada, bada, bada :)


Försöker få i båten bland blinningar och vass! ;)


Fikar lite jordgubbar och glass, och slappar i skuggan ett tag.

Så mysigt :)


:)


Uppdrag getingbo ;)


Vi grillade mina hemmagjorda hamburgare, till efterrätt blev det grillad banan med choklad i :)



Solen gick ner och vi spelade yatzy tills myggorna blev liiiiite to mutch om man säger så! (Avskyr mygg och kryp!!!!)


Eftersom vi inte hade varit hemma på hela dagen och kvällen på lördagen och kunnat vädra så vaknade jag i smått panik tidigt i söndags morse när det var 28 grader inne och 18 ute !!! Öppnade både dörrar och fönster och somnade om någon timma innan jag vaknade igen av att solen började värma på in genom sovrumsfönstret.. VAAAAARMT!
Gick inte att vistas hemma hos oss så det blev sol och bad vid någon liten kostgjord sjö, riktigt skönt var det att slänga sig i have.. jag menar vattnet och svalka sig lite. En dag som denna saknar jag HAVET!!! Dock hade vi nog bättre väder än på västis i söndags (känns lite bättre i min längtar-hem-till-havet-tarm då ;) ) Haha!

Inget slår ju salta dopp och klippor! (Eller Fredriks stuga) Men man tager vad man haver, det var sjukt skönt att bada i hettan! Jag tror nästan att det pyste om mig när jag gick i för att bada, så varm var jag, haha!

Efter några timmar vid sjön åkte vi ut på en liten utflykt och utforskade lite mer potentiella sjöar framöver, finns jättemånga fina runtom här! Efter det åkte vi på AC-jakt! Och hem kom vi med en AC som kyler vår lägenhet åt oss, jätteskönt!

Oj, vad mycket det blev idag, har ju hänt massa kul som jag ville skriva om! Efter en rolig och skön helg har jag en arbetsvecka att jobba innan jag får njuta av nästa helg!





Folk som kommenterat mitt inlägg

Postat av: Linda

fina bilder, och det ser så mysigt ut!!!!kram

2010-07-06 @ 05:42:58

Postat av: Jonna

Vad mysigt!!

JA de ska bli helt underbart :):)

2010-07-06 @ 22:18:14
URL: http://jth.blogg.se/


Kommentera mitt inlägg här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: