BANGKOK BY BIKE

2013-02-05 - 18:08:00
Är suuupertrött, men ska skriva lite snabbt om dagen. Idag var det nämligen dax för oss att hoppa på en guidad cykeltur här i Bangkok. Vilken upplevelse, istället för den turistiga sidan av Bangkok cyklade vi rakt in i bangkok-bornas vardagsliv. Vi såg deras hem, arbeten, skolor, små lokala tempel osv. Ja, det var verkligen en upplevelse jag är glad att jag fick ta del av! Vi cyklade längst floden och i små trånga gränder mestadels. I både fattiga delar och lite rikare delar av stan. Vi gjorde även ett stopp i en smedja, ett tempel, ett stopp för lunch, ett stopp på en lokal matmarknad och sedan ett stopp i ett litet lokalt tempel där vi satte oss och vår guide berättade om thailand och deras kultur, religion mm. Intressant! Önskar jag kunde beskriva mer, men just nu är jag så himla trött och har svårt att formulera mig. Får bli lite bilder istället :)
Ikväll blev det roomservice för mig och Chris. Efter en lång och svettig dag på cykel var det skönt att bara få duscha, hoppa i morgonrocken och invänta en god pasta carbonara. I morgon har vi en lång dag framför oss som vi tänkte fördriva på siam square. För sen i morgon natt åker vi hemåt!
 


♥ Pappa provkör sin cykel


❤ Smedjan som vi besökte, här sitter två män och formar början till en skål


❤ Nästa station, en kvinna svarvar skålen


❤ Nästan klar! Vi köpte med oss en skål hem.


❤ Vi cyklade gata upp och gata ner :)





❤ Templet vi besökte (wat a run)


❤ Gigantiskt och fullt med detaljer


❤ Chao praya floden går genom hela Bangkok och mynnar ut i hundratals små kanaler. Här har vi en och det bor ofta människor längst vattnet





❤ Matmarknad. Vår guide håller i en Durian-frukt. Luktar illa, men smakar gott.


❤ Ägg. De rosa äggen har legat nergrävda i 6 månader. Skulle inte vilja smaka.. ;)





♥ Ris
 

♥ Kött


♥ I ett lokalt litet tempel satt vi och lyssnade på vår thailändska guide som berättade intressanta saker


♥ Efter 4 timmars cyklande fick vi åka flodbåt tillbaka till där vi började

 
♥ Hem längst med floden




Det var allt för idag, får se om jag får möjlighet att uppdatera i morgon innan vi flyger hem. Nu soooova!


Folk som kommenterat mitt inlägg

Postat av: Amanda [SPONTAN]

Såg härligt ut :)

2014-05-28 @ 15:59:59
URL: http://spontan.blogg.se

Postat av: Evelina None

Åh såg du skrivit din bloggadress sen! Men tusen tack! :) Kul att du också varit och rest ser jag, gillar bilden på kvinnan som gör skålen!

2014-05-30 @ 20:16:39
URL: http://evelinaronnback.blogg.se/


Kommentera mitt inlägg här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: