BANGKOK

2013-02-03 - 17:48:38
Igår morse vaknade jag upp med världens magont och illamående. Fy vad dåligt jag mådde, och jag visste att om två timmar går taxin mot Bangkok. Chris fick bokat om taxin några timmar framåt och gick till apoteket och köpte medicin till mig. Så nu äter vi båda antibiotika, hehe :) Taxiresan på över 5 timmar var inte den roligaste, men fram kom vi tillslut. Väl framme blev vi uppgraderade till en svit på 51:a våningen med två badrum, två sovrum, kök, matplats, vardagsrum, tre balkonger. Det hade väl blivit något strul med vår bokning så istället för två "vanliga" rum så fick vi detta. Helt otroligt vilket rum, och vilken utsikt!! Ibland har man turen med sig :)
 
Idag var vår första dag här i storstan. Det är skyskrapor och trafik precis överallt, man känner sig ganska liten på jorden. Idag tog vi iallafall en taxi in till MBK shoppingcenter. Där har vi varit hela dagen, det tar sin lilla stund att ta sig igenom 4 våningar med affärer. Mamma och pappa fick köpa en stor resväska så de kunde få med sig allt de köpt, haha. Ikväll har vi ätit på en god restaurang med fantastisk mat! Vi åt oxfile allihopa som smälte i munnen. Mums. Nu är det snart dax att krypa till kojs, i morgon väntar en ny dag i stora staden.
 

❤ Mammut och papput i vårt fina vardagsrum


❤ Sliten, men glad!


❤ Pappa sätter sig vid kontoret


❤ Utsikt från rummet


❤ Utsikt


❤ Fikapaus på MBK


❤ Tittar på skor


❤ Pappa med resväskan :)


❤ MBK


❤ Lite av dagens fynd :)

 


Folk som kommenterat mitt inlägg


Kommentera mitt inlägg här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: