WAT PHO, CENTRAL WORLD, ASIATIQUE THE RIVERFRONT

2013-02-04 - 17:57:00
Idag efter frukost tog vi en taxi till ett tempel (Wat pho) för att få se lite kultur, inte bara shopping ;) Det var jättevackert och i en av byggnaderna låg det en enorm guldig buddah, 43 meter lång! Det har varit såå himla hett ute idag, ca 34 grader. Så vi stannade en timme sen åkte vi vidare till ett shoppingcenter (central world). Ännu ett stort komplex med 5 våningar fulla med affärer. Här var det inte så billigt dock, utan mer som hemma kan man säga. De finns affärer som zara, monki, osv.. Det finns även massor med caféer och matställen överallt där. Skulle vilja prova vartenda ställe, allt ser så gott och annorlunda ut :) Vi satte oss och fikade på ett japanskt litet pannkaks-café. Efter några sköna svala timmar där så åkte vi hem till hotellet. 
 

❤ Jag brevid den stora Buddhan


❤ Big Buddha bakifrån


❤ Say cheese!


❤ Så fina detaljer överallt

















❤ Rökelser och ljus


❤ 


❤ Hihi ;)


❤ Här satt någon och restaurerade statyerna


❤ Vackert område


❤ På plats i central world, pannkaksfika på Harajuku café

❤ Typiskt japanskt att ha plastmodeller på alla rätter :)
 
 
 
 
Nu ikväll har vi varit på ett ställe som jag verkligen kan rekomendera alla som besöker Bangkok. Nämligen Asiatique the riverfront. Det är en kvällsmarknad kan man säga, fast det är uppbyggt som ett litet samhälle. Byggdes 2012 så det är nytt och fräscht med fina byggnader i pastelliga färger med små affärer, restauranger, cafeér, parisehjul mm. Riktigt mysigt! Tog massa bilder så här kommer en liten bildbomd från ikväll :)
 

❤ Entren


❤ Fina armband


❤ Mycket folk som strosar omkring


❤ Roliga affärer


❤ Parisehjulet, som vi åkte, gav en fin utsikt över stan


❤ Mycket japanska restauranger





❤ Restauranger längst med floden


❤ "Ställ er där vid den fina väggen så ska jag ta ett kort på er" :)


❤ Hittade ett litet ställe som vi åt på, alla åt någon form av lax idag


❤ Åååh va gott med "vanlig" mat. Lax och spaghetti. Mums!


❤ Söta dockor :)








❤ Varmt ute trots sen kväll. Köpte annanasdricka från happy lemon med geleklumpar i. Det finns så mycket annorlunda och konstiga smaker och former på allt här i asien. Självklart måste jag prova allt sånt ;) Oftast smakar det väldigt sött och konstgjort dock. Men kul att prova :)





❤ Denna bilden tog jag från balkongen aldeles nyss. Ser ni parisehjulet? Där va vi ikväll :)
 
 


Folk som kommenterat mitt inlägg


Kommentera mitt inlägg här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: