LAZY DAYS

2013-01-28 - 16:35:00
Herreguuuud vad det har regnat här på nätterna. Inatt har jag sovit som en kratta, regnet har vräkt ner hela natten och åskan har mullrat som bara den. Trodde hela bungalowen skulle rasa ihop, jeeezes! 
 
I lördagskväll åkte vi in till Bang bao som ligger längst söderut på ön. En liten fiskeby kan man säga. Vägen dit gick som en berg och dalbana, branta backar och svängigt, det var en upplvelse i sig :) Gick ut på piren där iallafall och hittade till en grekisk restaurang som låg på pålar ute i vattnet, mysigt som sjutton. Vi började med varsin drink och sedan åt vi grillat kött, pitabröd, sallad och tzatziki. Riktigt gott!
 
Gårdagen då? Först hade vi bokad spatid på ett jättebra spa här som heter Bodiwork. Jag gjorde en timmes ansiktsbehandling med varma kristaller/stenar som hon använde i ansiktet. Mamma tog insomniamassage. Hon blev mjukt masserad över hela kroppen, ända från tårna och ut i örsnibbarna, superhärligt sa hon. Jag hörde massa höga snarkljud och trodde det var mamma, hehe. Men det visade sig vara en annan person i båset brevid, pjuh. Chris fick en hård thaimassage för rygg och nacke. Det gjorde sjukt ont bitvis, men efteråt kändes det jättebra. Så massören visste vad han gjorde. Lite skillnad mot de andra massörerna längst med gatorna. Är fortfarande öm efter min massage jag fick häromdagen när hon tryckte in tummarna i ryggen på mig och slet isär huvudet från axlarna typ, haha ;)
 
Sedan blev det sol och bad resten av dagen. På kvällen åkte vi in till "stan", dvs white sand beach och strosade runt och satte oss vid en av alla restauranger som på kvällstid dukas ut på stranden. Fast det började dugga så vi gick in och satte oss istället. Sen strosade vi lite till, åt lite glass, gick på fiskspa. Ja, jag gjorde det igen även fast jag sa att jag inte skulle. Jag ville att Chris skulle prova, men han gjorde det bara om jag gjorde det så då blev det så. Satte mig vid ett akvarium med bebisfiskar så jag fick inte lika mycket på mig denna gången, mihi.
 
Idag har pappa och Chris hyrt moppar som de åkt runt nästan hela ön på. Vänstertrafik, men det hade gått bra. Jag och mamma har slappat och solat. Ikväll var vi så sega så vi satte oss här på hotellets restaurang och beställde in lite käk. Mums vad god mat de har här på hotellet! Tog kyckling med massor av grönsaker och ris och en iskall cola till. Efter lite yatzy och en vända till 7eleven (eller sjuelva som vi säger, hihi) så blev det en ganska tidig kväll i säng. Så nu sitter och här i sängen och skriver.
Låter ju som att vi gör massor, men det känns inte så, vi latar oss mest hela dagarna känns det som, men tiden flyger förbi. I morgon har vi redan varit på resande fot en hel vecka. Det går för fort!!
 
Lite blandade bilder från dagarna med finkameran.. (har varit lite dålig på att fota faktiskt)
 

♥ Påväg ut för middag


♥ Färsk fisk på menyn


♥ Fruktstånd


♥ Marknad


♥ Söta små ungar överallt


♥ Jag på marknad 


♥ Spanar in en kinahatt


♥ 


♥ Night time at WSB


♥ Pappas myggätna ben
 

♥ haha, mitt hjärta


 Gungar på stranden

♥ Strandtennis
 


Folk som kommenterat mitt inlägg

Postat av: Sofie Kusin

Meen en sån bikini har jag med ju fast blå med vita prickar, köpte den i Thailand, haha :)) Matchande badkläder som vi hade när vi var små också ju, hihi.
Kraaam

Svar: hihi det sitter kvar i det undermedvetna att man ska matcha ;) finns ju massa söta bikinis, ska nog köpa på mig nån mer :)
Lina

2013-01-29 @ 17:16:57
URL: http://sofinlondon.blogspot.co.uk


Kommentera mitt inlägg här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: