STOCKHOLM - DOHA - BANGKOK - KOH CHANG

2013-01-24 - 16:17:00
För ett par dagar sedan satte vi oss på planet mot varmare breddgrader. En smidig mellanlandning i Doha gjorde vi också, skönt att få sträcka lite på benen faktiskt. Väl framme i Thailand blev vi upphämtade och åkte mot Koh Chang, en fyra timmar lång resa genom landet. Pjuuh, man var ganska ordentligt seg redan efter den långa flygresan. Jag sov till och från näsan hela bilresan, helt väck verkligen. Hehe.
 
Vi installerade oss i våra mysiga bungalows och vilade några timmar, sen gick vi och åt god thai-mat på en restaurang här i närheten (som jag har längtat efter god seafood-mat!) Efter det fick vi besök av några bekanta till mamma och pappa. Blev en tidig kväll i säng, zzz. :)
 
Idag studsade vi upp (okej, mamma väckte oss) kl 9.30 och käkade lite frukost och la oss i varsin solsäng här på hotellområdet. Helt underbart med värmen här!! Låg och solade och läste lite, badade mm. Kom några regndroppar på förmiddagen medans jag låg och slumrade i en hängmatta. Total avkoppling!
På eftermiddagen kom Janne och Lisbeth hit och vi åkte vidare "in till stan", dvs till white sand beach som är lite livligare än här på våran lilla strand :) Strosade längst gatan och alla små affärer, köpte lite småsaker bla en bikini, tshirt till C, en strandväska.. Lite småsaker helt enkelt, billigt som tusan såklart :) Såg även vääärldens sötaste lilla hundvalp på deras hotell, undrar hur jag ska få med mig den hem..
Sen fick jag och mamma för oss att prova "fish spa". Men sätter ner fötterna i ett akvarium och får dem rensade av massa små fiskar som nopprar på en. Gaaaah så sjukt läskig känsla, haha. Kittlades och kändes skitläbbigt. Kul att prova, men inte igen! :P 
 
Just nu sitter jag och C på hotellets restaurang och äter lite kycklingvingar och varsin fruitshake, lyssnar på syrsorna och vågorna i den ljumna kvällen, aaah avslappnande. Lite bilder:
 
 

❤ Trötta men glada på båten över till Koh Chang


❤ Handduks-elefant på rummet


Besök på kvällskvisten


❤ Mamman läser


❤ Skymning på WSB


❤ Kvällsmarknad


❤ Fiskspa!


❤ Just nu


❤ Banana fruitshake!



Folk som kommenterat mitt inlägg


Kommentera mitt inlägg här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: