Marbella 2008 forts..

2008-10-15 - 21:42:08
Dag fem, 8/10:

Idag när vi vaknade var det strååååålande väder ute så vi bestämde oss för att traska till stranden och ligga där och sola hela dagen. Men först gick jag och sanna till hennes skola, vi kollade datorn lite, åt godis och hon visade mig runt överallt :)
Senare på kvällen när vi duschat och gjort iordning oss så begav vi oss på ett led till Smallworld, ett litet cafe/pup typ som ligger precis vid sannas skola. Där hade vi sjukt kul! De andra drack varsin öl och jag drack världens godaste jordgubbssmoothie. muuuums! Vi spelade ett spel som heter "rocks on rocks" tror jag (se bilderna) och det var sjukt kul :) Sen vandrade vi återigen på ett led hem mitt i natten, läskigt!

               


Dag sex, 9/10:

Idag var vädret lite ostadigt, vi visste inte riktigt hur det skulle bli på himlen, men vi begav oss såklart till stranden endå. Till en början var det molnigt och blåsigt, men så fort solen kom fram kunde man steka på som vanligt :)
Jag och sanna badade i de galna vågorna, de var skit kul :) Jag tror hela stranden fick min uppmöksamhem när jag ramlade av vågorna :P hehe.
Sen gick vi till vårt favvo hak TGI, jag åt marinerade kycklingklubbor, cheddarcheesepotatismos, vitlöksmarinerade majskorvar och nån slags smörja. MMMMMM TASTY!
På kvällen blev det dax för utgång och hemvägen ska vi inte tala om. haha, de va de sjukaste jag varit med om på länge. jag och emma yrade runt och letade efter mc donalds som vi inte hittade, emma hade en riktig "guldkupp" som hon själv väljer att kalla det och lyckas få med sig fin fina souvenirer med sig hem, en blinkande stjärna, en "pung" och "säteskulor" som också är hennes egna uttryck :P (eller de kanske heter så?) Haha, jaja i survived och det är ju det viktigaste ;)
         

Dag sju, 10/10:

Denna dagen var det mulet, men varmt. Vi började städa efter frukosten i lägenheten, sopade, torkade gilv, diskade, städade toaletter, köket. you name it. Alla utom Sanna somnade en stund på dagen, jag vaknade efter en liten stund och joinade sanna, vi bestämde oss för att ta ett dopp i poolen trots blåsten och det mulna vädret:) Det slutade med att vi vandrade runt i hela området och provade alla pooler :D Vi letade efter den uppvärmda poolen som tydligen skulle finnas, men vi hittade den inte.. senare när magarna började kurra bestämde vi oss för att åka på en shoppingdag på La Canada, det var ju perfa iom vädret. Vi käkade lunch på något hak där och sedan gick emma och sanna till Ben&Jerry cafét och åt glass(!!!!!!<3) Vi andra gick på shoppingtur! Jessie hittade äntligen ett par skor och soffan köpte lite undies, och några toppar tror jag. Jag köpte en klänning till och underkläder och en topp och en blå stickad polotröja, jättemysig:) Åh shoppingen i Marbella var sååååå rolig! Efter ett par timmar massa brända pengar köpte vi med oss chips, ostbågar, dipp  och cola med oss hem. Vi hade en mysig myskvart! haha sen var de goda slut, med fem gamar så blir det ju så. Eftersom detta tog slut visste vi inte riktig vad vi skulle hitta på, så vi beställde lite mat att roa oss med för omväxlings skull. Kina mat på hemkörning :) Emmas kommentar om sofies kycklingsoppa var så kul "Sofie, vad är det där för diskvatten?" hahaha! (se bild)
Efter lite prat på balkongen gick vi och la oss allihopa. Den natten blåste det storm ute och regnade som bara den! Mysigt men läskigt:)

        

Dag åtta, 11/10:

Idag var det dax att slå ihop resväskan och åka mot flygplatsen igen :(
Vi gick upp tidigt för att hinna till flyget som gick 10.40. Åt lite frukost tillsammans och rensade undan de sista i kylen, lämnade våra nycklar osv. Det känndes verkligen jätte konstigt att sätta sig i en taxi och lämna kvar sanna ! Ville liksom ta med henne taxin också. jaja det var iaf jätte tråkigt att åka ifrån sanna, och varma  spanien. Det är verkligen så himla fint i Marbella, väldigt hög standard på allt. Finare än i Sverige många gånger. Och alla palmer och härliga växeter och blommor ! Ååååh! Massor med växtlighet verkligen, sjukt mycket. Vi hade tillockmed limeträd på vårat område:)
Flyget hem gick bra, hade fönsterplats även denna gången och sov mycket.
Det var inte skönt att gå ut ur landvetter och halka runt i löven och regnet i flipflopsen, men de var  skönt att träffa C och hela familjen som var samlad för middag hos mamma och pappa <3

   

Förresten! Var det någon som fick med sig min sony ericsson laddare med sig hem?


Folk som kommenterat mitt inlägg

Postat av: Patric

uppmöksamhem :DDDD

2008-10-16 @ 09:52:57
URL: http://patricsomfan.blogspot.com

Postat av: Sofie

Jag har inte fått med mej den, hade med mej och fick med mej en hem :) Ska kolla med Jessica & Emma! Du tror inte Sanna kan ha råkat få med sig den?

Puss

2008-10-16 @ 10:10:18
URL: http://lillasoffi.blogg.se/

Postat av: Emma gran..

Jag har inte fått med mig den. Fan vad roligt du har skrivit lina! bästa resedagboken ever ;) saknar er alla nu när man är hemma!

2008-10-16 @ 13:09:08
URL: http://emmagranstroom.blogg.se/

Postat av: Anonym

Jaaa visst var det mysigt förra julen!Klart vi ska fira ihop i år igen:D KRAM på dig!Härliga härliga bilder, ni verkar ha haft det heeeelt underbart!

2008-10-16 @ 20:53:23


Kommentera mitt inlägg här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: