Marbella 2008

2008-10-13 - 22:04:45

Jag har haft en otroligt härlig och rolig vecka i Marbella, roligast var det att få träffa Sanna igen, sen att vi kunde ligga på stranden och steka de flesta dagarna är ju guld det med. Jag njöt verkligen, jag älskar solen och värmen och jag älskar att utforska andra länder J I marbella utforskades det en hel del. Bargatan i Puerto Bauns blev noga granskad, likaså shoppingcentret La Canada ;) Hihi, skämt å sido, men det var riktigt skönt att åka bort!

Förutom stranden så har vi ätit en hel del, hehe. även lagat mat hemma i våran lägenhet, supermysigt var det.

Sen så har jag fått en rundtur på sannas skola, vi har spelat "rocks on rocks" på smallworld, druckit jordgubbs smoothie, drinkar och skrattat oss igenom en stor del av veckan. Här kommer lite dag för dag med bilder!


Dag ett, 4/10:

Vi lämnar varberg och åker mot landvetter strax efter 02.00. Flygresan gick bra, jag satt på fönsterplats och sov mig genom halva resan.

Väl framme på Malaga airport så försökte vi hitta bussen, dock gick den inte förrens om två timmar, så vi tog en taxi till marbella istället.

Väl framme i Los Narranjos de Marbella (som vårat område hette) så träffade vi äntligen sanna, och det blev kramkalas och en hel del tårar ! Vi letade upp våran lägenhet och den var superfin! Sanna fick sina presenter, en stor svensk godispåse av mig och en slags systerbok av sofie.

Vi hade kök med ugn, diskmaskin,tvättmaskin stort kylskåp och allt man kan tänka sig behöva (förutom osthyvel!!!). Det var ett stort vardagsrum med soffgrupp, tv och matsalsbord, stooor balkong med ett stort bord där vi tillbringade frukostarna, och två stycken solstolar också. Det var två kaklade toaletter, två sovrum med garderober och allt! Perfa!

Jag och jessie delade ett rum och de andra delade på det andra rummet.

Efter att vi hade packat upp oss och sådära så åkte vi in till Puero Baunos och käkade på TGI. Vi åt Chicken Casadillas (stavning?) SÅ smarrigt alltså, slurp! (se bild) Sen strosade vi runt i lite affärer och man blev helt manisk och ville köpa vartenda plagg, skitsnygga kläder och skor överallt ju! Men det blev ingen shopping den dagen.
Just det ja vi var på sannas skola också en snabbis någon gång här under dagen.

Vi åkte och handlade frukost, pasta, frukt, drinkmaterial osv på en mega stor affär och åkte hem till lägenheten igen. Vilade en liten stund och gjorde oss iordning för kvällen, hade lite pre-party hos oss, några klasskompisar till sanna kom förbi, senare på kvällen åkte vi in till Puerto baunos igen och sanna visade oss runt på uteställena!
                         

Dag två, 5/10:

Jag sanna och jessica begav oss till stranden och det var det härligaste minnet tror jag. Att få lägga sig på en handduk i ett soligt land och bara steeeeeka! Ååh de va så skönt J Vi lyssnade på musik, badade, spelade strand racket och sanna blev rastlös och busade runt som vanligt:)

På hemvägen åt vi på mc donalds för vi va så trötta och matta efter en dag på stranden. Sofie och emma mådde inte så bra av någon märklig anledning så dom låg hemma i lägenheten och sov den dagen ;)

Denna kvällen åkte vi in till Puerto Bauns och satte oss på en resturang och åt god mat, det blev pizza för min del, sen tog vi en ride på stan, kollade in hamnen osv. I hamnen är det bara en massa stora lyxbåtar och i hamnen ligger också en gata med bara butiker som gucci, armani, prada osv osv :) Lite fönstershopping blev det ;)

              

..fortsättning följer :)



Folk som kommenterat mitt inlägg

Postat av: Sofie

Åhh mys-ch mys-inlägg :) Gud vad bra vi hade det ändå!!

2008-10-13 @ 22:13:07
URL: http://lillasoffi.blogg.se/

Postat av: Jonna

Haha ändå från örebro :) du är la go lina! Tack ska du ha! Sötnos!

2008-10-14 @ 11:34:52
URL: http://jth.blogg.se/

Postat av: sanna

ââh vilken underbar vecka.. fast det va Marbella vi âkte till och Käkade ju :) Puss

2008-10-14 @ 12:50:53
URL: http://lillasanna.blogg.se/


Kommentera mitt inlägg här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: