LONDON.

2010-01-05 - 02:16:03
Heeeej.

Är hemma i örebro efter en mycket snabb visit i båstad, och en ännu snabbare i varberg. Nu har jag äntligen några dagar hemma innan jag börjar jobba igen. Ska ha riktigt sköna hemmadagar med tvätt, städ, matlagning och fixa och dona i mitt lilla hem :)
Kan ni förstå att vi har haft snö heeeeela julen här i Örebro? I flera veckor har det varit riktigt kallt och snöigt, och jag snackar inte om lite vitt på marken här utan jag snackar norrlands-snö ;) Helt galet, och så himla roligt med en riktig vinter! Jag har ju dock knappt varit hemma, men..endå :)

Nåja, tänkte lägga in lite bilder från London och berätta lite snabbt om hur vi hade det och var vi gjorde! Det var en jätte bra resa och jag älskar London, det var sååå roligt!!

Vi var alltså dä i fyra nätter och bodde på ett jätte bra hotell som hette kensington hilton! Jätte stor och mumsig frukostbuffé och helt okej rum! Det roliga var att det var så sjukligt kallt på rummet första natten, även fast vi drog på varmaste så var det svinkallt på morgonen, så på eftermiddagen dagen därpå när vi kom tillbaka till hotellet så tänkte vi klaga lite, så vi gjorde det och det skulle komma en el-kille till oss och se om de va nåt fel.
Det var bara det att det hade blivit jättevarmt under dagen, haha! Så den dära elkillen tyckte nog vi var knäppa, men han gav oss en värmefläkt som vi körde lite, och dagen därpå hade städerskan öppnat fönstret för att vädra lite i vårt stekheta rum ;) hihihi..

En annan rolig sak som hände var att brandlarmet gick en kväll..
chris- klä på dig skor o jacka så går vi ut.
jag - eeh varför dååå!?!? *helt chockad*
chris - man brukar liksom springa ut om brandlarmet går, knäppskalle.

Haha, jag är så inställd på att det alltid är falsklarm så jag tyckte liksom det var onödigt att bry sig ;) Det kommer väl nån och säger till om det brinner på riktigt.. eller nåt:P Farligt de där faktiskt att man vänjer sig vid falsklarm.. Och det visade sig att det var falskt också! ;) Tur är väl det!

Nu lite bilder, (klicka på bilderna för att få dom större)

DAG 1 :
 
Första kvällen checkade vi in och tog oss en promenad i området, vi satte oss på något pizzahak och åt lite, sedan köpte vi med oss lite gottis och slängde oss på hotellrummet och kollade film och somnade ganska snart ( huttrandes i det istida rummet;) )

DAG 2:

  

   
Andra dagen bestämde vi oss för att ta en taxi till Oxfoord street och kolla runt i lite affärer! Efter ett par timmar gick vi till ett Haagen Dasz café och åt så sjukt goda saker!! Jag åt (se stora bilden) pannkaka fylld med tjock kolasås och bananskivor, plus två krämiga glasskulor med smak av karamell och hasselnöt, och grädde. Det var typ det godaste jag åt på hela resan :D Chris åt en stor skål med "brownie explosion". slurp.
Efter en stor god fika vandrade vi vidare till Natural history museum och tittade runt bland gamla dinosaurie-skelett och massa annat! Bilden längst till höger är en slags sten :) 
Efter en lång och regnig (!) dag tog vi en middag på hotellet och slappade på rummet. Härligt :)...


DAG 3:
     
  
  
  
Ännu en ny dag i storstan! Idag efter frukost tog vi en taxi till det stora varuhuset Harrods och tittade runt bland exclsiva smycken och gucciväskor! Fem våningar stort är det! Jag kände att jag måste ju bara ha en Harrodspåse med mig härifrån så jag skrapade ihop till ett skrivblock och en penna, och så fick jag min efterlängtade gröna påse med mig. hahaha! Ne då, de finns lite normala grejor där också faktiskt ;)
Efter en kaffe/varmchoklad på starbucks åkte vi vidare för att besöka den berömda och gigantiska kyrkan Westminister abbey där bla prinsessan Diana gifte sig, och begravdes. Sen ligger det en massa flera hundra år gamla drottningar, kungar, prinsar och prinsessor där! Det var jätte vackert och intressant att strosa runt och titta på allt, man kände sig liten som en myra där inne :)
Sen var det dax att åka tillbaka till hotellet för att svira om och åka mot Lyceum theatre där vi skulle se lejon kungen! Först käkade vi middag på en liten pub i närheten, sen köpte vi lite godis och tog plats i den stora, gamla fina teatern. Men jisses vad brant den var! Vi satt ganska högt upp och Chris satt och höll sig i en stolpe bakom för det kändes som att han skule stupa framåt och ramla ner (20 meter ner). hahaha, huvva :P Teaterna var hursomhelst jätte bra!..
Vi satte oss i lobbyn på hotellet efteråt och drack varsin jordgubbsdrink innan vi gick upp och sussade. Man måste ju lyxa till det när man är på semester, vi som annars var ganska torra och höll oss till jelly beans på hotellrummet om kvällarna, haha! Thats us i guess ♥

DAG 4:
    
 
    
  
Idag åkte vi tidigt till madame tussauds för att kolla på vaxdockor! Det kändes ganska roligt att gå runt bland hollywoodstjärnorna, först tog jag mig en pratstund med Will Smith, hängde lite med Shrek och tog några samtal åt Obama ;) Jag märkte att många kändisar är väldigt korta i verkligheten. På madame tussauds får man gå ner i "horror chamber" (eller vade det nu hette). Det var ungefär som hotell gasten på liseberg, man gick på ett led i en mörk källare och det kom fram människor som typ drog i en och som stod bakom galler och skrek, sen hade dom byggt upp avrättninsmaskiner som man använde förr i tiden.. Asså, jag höll på att skita ner mig och höll krampaktigt om en helt främmande människas ryggsäck framför och skrek mig hes! hahaha. (sorry pal for your tinitus and broken bag if you read this, hahaha;) )
Efter denna lilla upplevelsen bestämde vi oss för att kolla läget på British museum, OMG vilken gigantisk byggnad! Skithäftigt var det.. vi kollade runt bland massa random egyptskulpturer utan näsor o sådär ett tag :) Kliade oss i skägget och låtsades vara intresserade ;)
Sedan åkte vi vidare till china town där det var jätte skumt och läskigt! Usch! Stannade nog i 10 minuter...
Vi åkte till Hard rock café istället och tog oss varsin burgare och så köpte jag en hard rock tshirt och mjukisbyxor där :)
Trots att vi hunnit med ganska mycket idag var klockan inte speciellt mycket, men vi åkte faktiskt hem till hotellet och vilade några timmar och gjorde oss iordning för kvällen (NYÅR)!


      
Kvällen tillbringades på en thailändsk restaurang som heter Mango tree. Riktigt myigt var det, jättehärlig stämmning och en dj som spelade bra partymusik! Vi åt jättegod 3rätters och drack champagne och skålade.
Strax innan tolv rörde vi oss mot London eye där fyrverkerierna skulle vara, det var galet mycket med glada folk och riktigt härligt/konstigt att stå på en liten gata i London city och inviga det nya året med stora fyrverkerier och en varm famn som höll om mig :) På gatan träffade vi två stycken som bjöd på skumpa och undrade om jag kunde ta kort på dom och maila, för hans batteri på kameran var slut. Så jag fick hans visitkort och han sålde tydligen peruker och hårbonader ;) hehe, jaja får väl maila över dom där korten till honom ;)

DAG 5:
    
Idag var det dax att flyga hem igen och checka ut från hotellet. Dock gick inte vårt plan förens 20.00 på kvällen så vi hade några timmar att slå ihjäl, vilket vi gjorde runt hörnet av vårt hotell på ett super stort köpcentrum som heter Westfield. Även där var hela nedervåningen fylld av gucci, prada, armani, miumiu, burberry, ed hardy, jimmy choo, rolex osv osv osv.. på övervåningen kunde dock vi dödliga hålla till :) tss. Westfield är det perfekta stället att ta med pojkvännen! Vet ni varför? Det var gratis wifi där så chris kunde surfa, kolla jobbmailen osv medans jag shoppade på topshop och blanco och gjorde gelenaglar :D
På eftermiddagen tog vi en taxi till flygplatsen och åkte hemåt till vårt lilla avlånga land igen.


Några praktiska tips på Londonresan:

- Ha GPS i mobilen med londonkarta, superbra när man ska promenera till olika saker utan att gå vilse och snurra runt på 77 olika ställen ;)
- Boka biljetter dagen före till madame tussauds OCH se till att vara där lite innan det öppnar för att slippa timmar i kö.
- Man MÅSTE fika på Häägen dazs cafét! :)
:)

..Gott nytt år!!!



Folk som kommenterat mitt inlägg

Postat av: Patric

Mysigt ni hade det :)



/Brollan

2010-01-05 @ 04:26:04
URL: http://patricsomfan.blogspot.com

Postat av: Linda

Ååå vad mysigt och roligt ni har haft!!!:) Verkar roligt i London:) puss, Syrran

2010-01-05 @ 05:59:28

Postat av: mammi

Ja ni har ju haft det mysigt på eran London resa. Jätte bra kort har ni tagit. Ja det får nog bli en tur till London. Kramar från mammi och pappi.

2010-01-05 @ 12:44:38

Postat av: Sanna

Lâter som ni har haft en superbra tripp :) Ni/du MÂSTE ta en tripp till varberg runt den 3:e februari för dâ kommer vi hem :) wiiiiiiiiiiii! Puss & Kram saknar dej!

2010-01-06 @ 04:37:12

Postat av: Victoria

2010-01-06 @ 05:30:20
URL: http://nineintheafternoon.blogg.se/


Kommentera mitt inlägg här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: