20100724

2010-07-24 - 14:46:05
Villen mysig lördag! Mulet och svalt ute, vilket betyder att man kan vara inne utan dåligt samvete. Jag har spenderat min förmiddag på marieberg och fyndat lite på rean och köpt födelsedagspresent till Miranda!
Nu sitter jag här i min goa soffa och slappar och dricker blåbär/banansmoothie, mumsigt.

Ikväl blir det tacos kväll och en godispåse, och film såklart ;) Men jag är sugen på att hitta på något nu, hm, får väl se om jag lyckas dra med mig darling ut på något litet ävenyr.
Juste ja, jag ska ju koka krusbärssylt idag också :) Köpte en ask på ICA som jag ville göra något med, det får nog bli sylt som jag kan ha på gröten :)


Jag gjorde förresten en SÅ god paj för några veckor sedan, med bacon, broccoli och ädelost! Mmm, här kommer receptet!

Bacon & Broccolipaj med ädelost

Pajskal:
3-4 dl vetemjöl (eller annat mjöl om man vill vara lite nyttigare)
125 g smör
2 msk vatten
1 ägg (kan uteslutas)
1 nypa salt

Nyp ihop smör och mjöl, tillsätt sedan ägget och vatten och snåda ihop till en slät deg. Låt degen vila i kylen i ca 30 minuter innan du kavlar ut den och lägger den i pajformen.
Nagga med en gaffel och förgrädda pajskalet i ca 10 minuter i 200 grader.

Fylllning:
1 paket bacon (jag stekte baconet innan jag hade det i pajskalet)
3 ägg
3 dl mjölk eller grädde
3 dl riven ost
100 gram ädelost (kvibille gräddädel tex)
400 gram broccolibuketter
en halv rödlök
salt, peppar

Vispa samman ägg, mjölk och riven ost, salta och krydda.
Finhacka rödlöken och dela broccolin i små buketter, skiva bacon och smula ädelosten. Fördela detta i pajskalet, häll sedan över äggblandningen.
Grädda i ca 180 grader i 45-50 minuter, täck pajen med folie om den blir för mörk under tiden i ugnen.

Servera med sallad och njuuut :)



Folk som kommenterat mitt inlägg

Postat av: Linda syster

mums!!!!! den måste jag göra imorgon, puss

2010-07-24 @ 20:57:51


Kommentera mitt inlägg här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: