Köttfärssås och spaghetti

2010-06-30 - 21:41:40

Idag gjorde jag köttfärssås och spaghetti till middag och tänkte dela med mig av mitt recept :)

Linas köttfärssås:

1 gul lök
1 vitlöksklyfta (pressad)
400 g nötfärs
salt
peppar
oregano
vatten
1 burk krossade tomater
1 msk oxfond (eller annan fond)
ketchup
rivna morötter

Hacka och bryn löken och vitlöken, tillsätt köttfärsen och stek tills den är genomstekt, krydda med salt, peppar och oregano, tillsätt lite vatten krossade tomater, fond och lite ketchup. (Jag hade nog i lite chilikrydda också.)

Smaka av och låt köttfärssåsen småputtra tills du tycker att den är klar, det sista jag gör är att blanda i de rivna morötterna så att dom håller sig lite knapriga, men man kan blanda i dom innan också men då blir dom lite mjukare :)






Folk som kommenterat mitt inlägg

Postat av: Linda storasyster

muuums!!!!

2010-07-05 @ 16:41:52


Kommentera mitt inlägg här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: