FLÄSKFILÉGRYTA

2011-03-09 - 21:03:20
Ikväll har jag gjort en ganska enkel och jättegod fläskfilégryta som jag tror alla gillar! Det gick hem här hos oss iallafall :) Finns miljoner olika recept på fläskfilégryta, här kommer det receptet som jag provade idag:

1 pkt bacon
1 st fläskfilé
3 dl matl.grädde
1,5 msk dijonsenap
0,5 köttbuljongtärning
1 skvätt soja
1-2 msk krossad rosépeppar

Börja med att putsa fläskfilén och skär den i 1 cm tjocka skivor samt att skära upp baconet i småbitar.
Stek baconet i en torr stekpanna i några minuter, lägg dem åt sidan. Salta och peppra köttet och bryn snabbt i stekpannan i baconfettet, lägg åt sidan. Häll i grädden i pannan tillsammans med senap, köttbuljong, soja och rosépeppar. Låt koka upp och lägg i köttet igen och låt koka ett par minuter tills köttet är genomstekt. Strössla över baconet när grytan är klar. Servera med tex klyftpotatis och en sallad! Bon apetit :)



Folk som kommenterat mitt inlägg

Postat av: mammi

Ser verkligen gott ut .Nami nami

2011-03-09 @ 22:34:17


Kommentera mitt inlägg här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: