BBQ

2011-05-22 - 20:21:12
Grillat kan nog vara det godaste på hela året! Det går att variera i det oändliga, men endå så är alltid grillat så sjukt gott, helst med massa goda kalla röror till. Mums!! Kolgrill ska det såklart vara, annars är det fusk ;) Nejdå, såklart inte! Men jag tycker mat som grillas på kolgrill får den där äkta goda grillsmaken på nåt vis.

Igår grillade vi här hemma i den sköna kvällssolen, här hemma är det mannen som sköter grillningen, jag sköter alla förberedelser, sallad, sås osv.. Tror det kan vara ett ganska vanligt fenomen med den uppdelningen :)

Igår grillade vi Kyckling, färsk sparris, majskolvar och supergoda små mögelostbitar som jag lindade in i bacon. Till det hade vi klyftisar, kall beasås och vattenmelon!


Köpte icas färdigmarinerade kyckligfiléer "bbq rostad vitlök", dom var jättegoda och saftiga. Kommer jag absolut köpa igen!


Sparris med olivolja och flingsalt, vattenmelon, majs och små mögelostknytten inlindade i bacon. Mamma gav mig tipset med mögelosten och det var såååååå gott! (om man gillar mögelost förstås)




Mmmm...


♥♥♥ Min aldeles egna grillmästare, världens bästa också! ♥♥♥


Folk som kommenterat mitt inlägg

Postat av: mammi

Så smaskit .Vi grillade också i lördags med alla kidsen. Christopfer lika fin som alltid. Kram & Puss till er båda från oss båda.

2011-05-23 @ 22:13:05


Kommentera mitt inlägg här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: