Helgen & Amerikanska kanelbullar.

2008-06-29 - 16:49:05
Vilken underbar dag ! Riktigt varmt ute och solen har stekt på hela dagen. Både ja o chris har bränt oss idag.

Jag är fullt uppe baket nu i eftermiddag! Amerikanska kanelbullar blir det. Dom är till skillnad från svenska kanelbullar mycket större och med extra fyllning ;) Otippat va? hehe.

Kan lägga in receptet här för er som är sugna på lite bullbak! Fast jag har inte russin i mina, och ingen glaze, sen så har jag dem på två plåtar istället för en plåt, för att dem inte ska bakas ihop utan bli mer som bullar. Det är nämligen meningen att det ska bli som en enda stor bulle på plåten och sen så bryter man loss bitar. men jag gillar bättre vanliga bullar!
http://recept.nu/1.149618/leila_lindholm/efterratter_godis/mjol/1.149618?view=printerfriendly

När älsklingen vaknar så blir det grillning, grillspett med fläskfile, korv, svamp, paprika och bacon :)

grillspett



igår åkte vi till lilla Nora och åt hemmagjord nora glass, bilderna talar för sig själv :)

meeeeenoranora

Nu ska jag se om bullsen har jäst klart!

Puss


Folk som kommenterat mitt inlägg

Postat av: Anonym

MUMS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jag blir så hungrig Lajno:)

2008-06-30 @ 08:54:20


Kommentera mitt inlägg här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: