Måndag & Tisdag

2009-08-04 - 20:56:19
Igår var vi på gelleråsens motorbana hela dagen lång, chris och hans bröder och pappa åkte på banan med en bil de fått låna.
Jag åkte med våran kompis som också var där i hans bil runt den dära banan, oj vad de gick. haha. Jag gled omkring där inne i bilen och fick hålla fast mig i svängarna såpass att jag slet loss en plastgrej i all hast. Som tur var gick den att sätta dit igen :) Skit läskigt, haha!
Sen fick vi åka med Thed Björk (en duktig STCC förare) i en Ferarri scuderia 430 runt banan i ca 230 km/h, 170 km i svängarna :) Det var riktigt häftigt, vilka krafter!!! Kändes som jag åkte balder och uppskjutet samtidigt, hahah! Shit! Fick verkligen kämpa för att försöka hålla fast huvudet mot stolen! Ja, det kan man kalla en riktig åktur, eller nära döden upplevelse ;)
På kvällen åt vi lite kinamat med chris föräldrar som sov över hos oss och vi var riktigt sega efter en heldag ute på banan.

   

Idag har vi också varit på äventyr, jag och min Chris. Vi åkte till Stockholm idag för lite shopping och sådär. Jag har aldrig varit inne i Stockholms centrum så det var på tiden ;) Vi strosade runt vid hötorget och vidare mot hamngatan och NK och lite överallt. Gick ner i Källaren på NK och köpte med mig tre påsar te, det blev dessa smakerna:

Roobios Cheesecake - Ett rött te från Sydafrika med smak av citron och yoghurt. Dekorerat med blåklint och citronskal.
NK:s Champagne Cream - Ett svart te med smak av jordgubb, champagne och gräddvanilj.
Baileys - Ett svart te med smak av kakaoböna och gräddvanilj.

Ska bli spännande att slurpa på om kvällarna :) Köpte en stickad overzise tröja från Monki också. Det är mycket rea nu överallt så det var lite utplockat. Men det var så härligt att bara gå runt i lugn och ro och titta oss runt i storstan. Vi käkade lite på T.G.I Fridays innan vi åkte hemåt :) Har verkligen längtat efter en middag på T.G.I´s efter den goda Chicken Cesadillas i Marbella :)
Idag blev det dock saftiga revben med pommes och en massa glace på. mmmmmm gott!
Det var kort sagt en jätte rolig dag i stora staden, vill snart åka tillbaka igen.

Nu ska jag ut och springa en runda, sen blir det en dusch, pyamas, film och någon av mina nya te sorter :)

  
 

- Puss och Kram


Folk som kommenterat mitt inlägg

Postat av: Linda

vilken kulig dag!!!!!!!!!!!!!!!

2009-08-05 @ 10:09:57


Kommentera mitt inlägg här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: