onsdag.

2009-08-26 - 19:46:34
efter en lång och givande arbetsdag med möten och massor av ärenden är jag nu hemma och har slängt av mig allt vad tajta jeans och klackar heter ;) Härligt, att huset är nystädat gör ju saken bara ännu bättre :)
Sitter och myser lite framför datorn, älskling sover i soffan. Jag var tre sekunder från att somna innan men tvingade mig upp i sista sekund, bättre att somna gott ikväll även om det kändes lockande nu.

Ska nog göra mig en kopp te och kolla runt på  buke (en hästsida för oss hästnördar ;) ) Just nu är jag inne i en häst abstinens period! Åh vad jag saknar hästlivet. Jag saknar tillockmed att gå upp tidigt på helgerna, saknar att ta hand om blöta täcken och blöta hästar, saknar att ha något att ha ansvar för och som håller mig sysselsatt ungefär 24/7 :)
Därför är jag inne på buke och håller mig uppdaterad, och kollar annonser,  man måste ju få drömma lite, älskar att drömma mig bort ibland :) Dock brukar det vara så på sommarmånaderna, på vintern brukar hästintresset avta lite ;)

Samtidigt måste man lära sig att vara nöjd med läget just nu också, det gäller att leva i nuet och känna sig nöjd och glad över dagen som varit, komma ihåg allt man har och inte sträva efter allt man inte har hela tiden. mycket viktigt.
Jag har blivit mycket bättre på det, känner mig mer lycklig, har ett annat tänk när det gäller vissa saker och försöker att inte lägga massa dålig energi på saker som inte ger mig någonting. men självklart har man dåliga dagar, det har alla! Och det måste man ha för att kunna känna sig glad och nöjd. Kan verkligen rekomendera en bok som heter Att välja glädje. Den har gett mig väldigt mycket.

Just det.. te var det! Hejrå!




Folk som kommenterat mitt inlägg

Postat av: isa

2009-08-26 @ 19:51:42

Postat av: isa

Heej! =) Ja det hade vart jätte roligt att träffas! Kul att läsa om hur du har det och vad du gör. =) Vad jobbar du med gumman? Vart har ni köpt eran tv-bänk? nyfiken! ;) Spruta sköljmedel/vatten på mattorna då luktar det gott hemma! ;) PUSS PUSS

2009-08-26 @ 19:53:18
URL: http://bellasita.blogg.se/


Kommentera mitt inlägg här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: