Linas lilla currygryta

2010-02-24 - 20:04:49

Gjorde en riktigt krämig och god currygryta med kyckling ikväll, receptet är mitt eget, med lite inspiration från min syster :)


Ingredienser:

Kycklingfilé i grytbitar
½ rödlök, finhackad
1 vitlöksklyfta, finhackad
½ äpple, i små tärningar
1 msk röd thailändsk currypasta
currykrydda
gurkmeja
paprikakrydda
röd paprika (valfritt)
minimajs (valfritt)

Gör såhär:
Bryn kycklingen i lite olja, salta och peppra. Häll i rödlök, vitlök, äpple och currypasta och låt steka med en liten minut. Tillsätt creme fraishen, currykryddan, gurkmejan och paprikakryddan i valfri mängd, smaka av själv :) Låt detta puttra en stund under lock, tillsätt sedan skivad paprika och minimajsen några minuter innan allt är klart! Servera med ris, rivna morötter och annanas, eller något annat gott!
Bon apetit!


Inte min bild, men det ser likadant ut :)



Folk som kommenterat mitt inlägg

Postat av: Linda syster

Mums:))

2010-02-28 @ 09:10:06

Postat av: mammi

Mums den ser god ut.Får prova till helgen.

Ha de så bra.Puss på er.

2010-03-02 @ 09:21:06

Postat av: mammi

Den var mycket god. Kram och Puss

2010-03-06 @ 22:07:54

Postat av: Josse =)

HUUURR går det med uppdateringen ?=))))

2010-03-11 @ 14:58:00


Kommentera mitt inlägg här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: