4 ISLAND TRIP

2011-02-02 - 17:37:51

Idag har vi varit ute på havet hela dagen! Vi blev upphämtade på stranden av en båt och sen åkte vi ut mot de fyra öarna. Vid de första två stoppen fick vi hoppa i plurret för att snorkla och titta på fiskar. Efter det la vi till på en annan ö där vi fick lite lunch och några timmar för sol och bad! Det var en jättefin strand med turkost vatten och ljus mjuk sand!

Sist men inte minst åkte vi mot sista stoppet som var dagens höjdpunkt! Vi la till båten bredvid en jättestor klippa som låg mitt i havet, sen fick vi simma in genom ett 80 meter långt hål som gick rakt in under klippan. Det var kolsvart där inne men efter en stund såg vi dagsljuset på andra sidan. Vi kom ut i en lagun, vi var alltså mitt inne i klippan omringade av berg och ett hål rakt upp mot himlen! Våran guide hade en vattentät säck med sig så vi kunde ta med kamera och fota!

Förr i tiden använde piraterna grottan för att gömma guld, pengar och andra byten. Riktigt bra gömställe måste jag säga :)

Nu ikväll har vi varit och ätit på Eden restaurant på klong dao. God mat! Åt seafood med ris ur en kokosnöt, hihi. Igår åt vi på Lanta Seafood, då satt vi ute på terrassen som är på pålar i vattnet, jättemysigt och väldigt god mat! Jag åt seafood (räkor, bläckfisk och lite annat som jag inte riktigt vet vad det är, haha, jättegott iallafall) chris åt biff i sötsur sås! 75 kronor kostade mat och dryck igår för oss båda..sen att inredning och det är väldigt enkelt med plaststolar och plasttallrikar med olika färger är ju en annan sak ;) Det gäller att kunna se charmen i det och kunna njuta av den goda maten och den mysiga stämningen..

Nu ska vi snart sova, här kommer lite bilder från dagen!


Båten!

Lunch&bad!


På första bilden är ingången till grottan där vi simmade in, andra bilden är inne i själva lagunen, bakom Christopher ser ni hålet där vi simmade in och ut från :)



Folk som kommenterat mitt inlägg

Postat av: Bea

Verkar som att ni har det riktigt härligt. Blir aningens avis måste jag erkänna, men det är bara att börja fylla på sparkontot. =) Är det en charterresa ni är på? I vilket fall verkar det väldigt härligt. Ha det underbart och kram på dig!

2011-02-02 @ 18:11:53

Postat av: Linda

WOW!!!! jag ska till Thailand!!!!puss

2011-02-02 @ 20:10:53

Postat av: mammi

Så härligt ni har det era gotte grisar.Puss på er.

2011-02-02 @ 23:20:26

Postat av: Lina

Ja det var spännande dag ute till sjöss :) ja vi åker med Fritidsresor, en kombinationsresa med 1 vecka här på koh lanta och andra veckan på fastlandet. Har funkat kanon hittils :) kram

2011-02-04 @ 11:58:03


Kommentera mitt inlägg här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: