OLD TOWN

2011-02-04 - 15:32:40

Vi är fortfarande kar på Lanta! det var visst i morgon vi skulle checka ut och åka vidare. Tur att man har koll ;)

Vi har nyss landat på hotell området efter en kväll i ”Lanta old town”. En by här på ön som är väldigt gammal och där många av lokal beolkningen bor. Vår taxichaffis berättade om någon pir som finns i old town som är 100 år gammal där de åkte iväg för att handla varor i kina och lite sådär förr i tiden :).

Vi åt mat på en jättemysig restaurang i old town som heter beautiful restaurant. Den var byggd på pålar i vattnet, det mysiga var att den var byggd med träd pålar och bambu och sånt där, så den kändes väldigt mysig och hemtrevlig :) Dock hade vattnet dragit sig tillbaka nu på kvällen så det var inget vatten under oss just då. Jag har fått massor med myggbett på benen som kliar så ikväll hade jag förberett mig med en myggolja som jag köpte på 7eleven härom dagen. Jag tog nästan hela flaskan, haha. Jag stank verkligen myggolja. Hellre det än massa kliande bett!!!

I morgon ska vi helt säkert bege oss till fastlandet :) Vi hörs i morgon, kramar till alla där hemma!!!









Folk som kommenterat mitt inlägg

Postat av: Linda

vad bruna och fina ni är, fortfarande lika avis när jag läser din blogg:)

2011-02-05 @ 08:21:54

Postat av: mammi

Verkar vara mysigt ställe ni är på. Kliar myggbeten ? Här är allt som vanligt. Puss och kram

2011-02-05 @ 09:34:59


Kommentera mitt inlägg här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: