RAILAY BEACH

2011-02-06 - 17:46:14

Dagarna flyter på bra här i Ao nang, vi har redan varit här i två dagar. Men idag var våran första riktiga dag här kan man säga. Vi bestämde oss för att ta lite sovmorgon och ta de lite lugnt på förmiddagen, sen begav vi oss mot longtailbåtarna och tog en båt till en strand som heter Railay west som ska vara väldigt poppis här. Det tog bara ca 5-10 minuter att åka över dit och vi möttes av en mjuk sandstrand och turkost underbart vatten. Dock har det varit tokhett idag och att ligga mitt på en sandstrand i 35 gradig värme utan skugga blev lite to much för oss kände vi. Men vi badade och solade ett tag innan vi sökte oss till något svalare ställe bland restaurangerna som fanns på stranden. Vi käkade lite lunch och begav oss tillbaka till Ao nang.

På eftermiddagen åkte vi hem till hotellet och duschade av oss ett kilo sandstrand och spelade lite yatzy på balkongen :)

Ikväll ville vi söka upp en restaurang som vi hade hört skulle vara jätte bra, vi visste inte riktigt vart den låg, men vi tok en tuk tuk in till stan och handlade lite grejor på apoteket och sånt sen gick vi på restaurang jakt! Vi visste ungefär vart den skulle ligga så vi gick och gick..Tillslut såg vi en skylt som visade att den skulle ligga 200 meter upp på gatan. Vi hamnde tillslut utanför hotellet och mittemot låg restaurangen :D Vi hade alltså tagit tuk tuk in till stan för att sedan gå tillbaka igen till restaurangen som låg 3 meter utanför ingången till hotellet, haha :)

I vilket fall så var maten helt underbar. Jag bytte ut thaimat mot kött ikväll och det smakade himmelskt. Åt en supermör lammfilé med bakad potatis, slurp!

Jag har även köpt mer myggolja, jag blir ju helt uppäten av alla jäkla mygg!!!! Christopher har inte ett enda bett, jag har säkert 20 stycken kliande bett överallt, uuuh.. ibland funderar jag på om myggmedlet drar åt sig myggen istället för tvärtom, hihi.

I morgon tar vi nog en longtailbåt ut till några andra öar och kollar läget. Ha det så bra så länge!


Railay beach


Lite svalkande dricka och lunch!


Lite yatzy och snacks.. jag i min nya klänning, blixten gör mig blek! ;)



Folk som kommenterat mitt inlägg

Postat av: mammi

Skrattade när vi läste om hur ni letade efter ert matställe.Blek är du verkligen inte. En jätte snygg klänning du har köpt. Hälsa han som kikar fram mellan drickan .Fina kort .Puss från mammi och pappi.

2011-02-06 @ 19:30:37

Postat av: mammi

Skrattade när vi läste om hur ni letade efter ert matställe.Blek är du verkligen inte. En jätte snygg klänning du har köpt. Hälsa han som kikar fram mellan drickan .Fina kort .Puss från mammi och pappi.

2011-02-06 @ 19:31:46

Postat av: ´syrran

hihih jag skrattade med:)

blixten gör mig blek;)hihih då har du inte sett mig, det gråa regniga vädret här hemma gör mig BLek:d PUSS OCH KRAM

2011-02-06 @ 20:23:57

Postat av: Anna

Hej på er i värmen! Härligt att läsa och se på era bilder att ni har det riktigt bra. Kul att kunna följer er via bloggen. Sola och ät lite god mat för oss också. Kram A och D

2011-02-06 @ 22:06:10

Postat av: Ivarsson Lena

Ni ser ut att ha de bra! jätte fina kort,

klänningen kanon kram från kalla Varberg

2011-02-07 @ 21:22:56


Kommentera mitt inlägg här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: