ROAD TRIP

2011-02-10 - 17:13:00

Idag har vi varit på utflykt igen! Denna gången på torra land :) Vi började dagen med att ta oss några mil bort till en nationalpark där vi besökte ”hot springs”. Det ligger typ inne i skogen och är en varm källa där man kan bada i det 40 gradiga vattnet. Vattnet kommer från några vulkankällor under jorden om jag har förstått det rätt. Det var en rolig upplevelse :)

Efter det åkte vi vidare till en annan nationpark för att besöka ”crystal pond” som är en naturlig pool mitt i nationalparken. Den ser nästan konstgjord ut med det klara fina vattnet,.men den är helt naturlig och vattnet får sin blå/gröna färg av bland annat den höga kalciumhalten. Tog ett dopp där också och gick runt lite där och tittade.

Sedan fortsatte vi mot sista utflyktsplatsen, nämligen ”Wat Tham Sua”, eller tigertemplet som vi kallar det på svenska. Det är ett tempel som ligger 600 meter övanför marken på en bergstopp, för att ta sig upp måste man vandra dom 1237 branta trappstegen!!!

Det var bland det jobbigaste vi gjort någonsin. Tropisk värme, 1237 branta trappsteg och utan vatten! Haha, solen var i moln som tur va och jag lyckades klämma fram ”vi hade i alla fall tur med vädret” mellan allt flåsande ;)

Det kändes sååå skönt när vi äntligen lyckades ta oss ända upp till toppen, vatten har aldrig smakat så gott förut! Och det var verkligen värt att ta sig upp för det var helt fantastiskt där uppe på bergstoppen. Det var aldeles tyst och lugnt och fridfullt, man fick verkligen en känsla att det var något heligt där, svårt att beskriva men det var jätte härligt där uppe hos budda :)

Tror vi kommer ha en lagom rolig träningsverk i benen i morgon i alla fall :)

Nu har vi varit och ätit på vår favoritrestaurang Carnivore, ska snart sova..I morgon är sista dagen innan vi flyger hem till Sverige, det blir nog en sista dag med massa sol och bad. Puss å kram alla!!!!!


Här har vi hot springs där jag sitter och badar. Det var även en skolklass där och deras fröken frågade om jag kunde ta ett kort med några av barnen, haha sååå söta :) Dom tyckte nog det var spännande med en västerlänning ;)


Här är vi på andra stoppet, med den naturliga sötvatten-poolen osv :)


Den låååånga vandringen upp till templet :)


Mega-Buddah sitter och tittar ut över Staden :)

(Glöm inte läsa föregående inlägg om igår, som jag skrev förut idag)KRAM



Folk som kommenterat mitt inlägg

Postat av: syster yster

drömmer mig iväg till ett soligt Thailand med er

2011-02-10 @ 17:46:32

Postat av: mammi

Så vackert de verkar vara där uppe på toppen. Passa på att njuta i morgon ,för sen kommer ni hem till kylan. Puss på er.

2011-02-10 @ 22:52:12

Postat av: MAMMI

De är snökaos i Stockholm .Så ta gärna med er solen och värmen hit.Puss på er.

2011-02-11 @ 09:39:26


Kommentera mitt inlägg här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: