ISLANDS

2011-02-07 - 18:22:01

Idag hyrde vi vår egen longtailbåt med en egen chafför. Det var jättebra, då kunde vi åka runt till några små öar i närheten och stanna så länge vi hade lust! Stränderna på öarna vi besökt idag var riktiga paradisstränder. Först ut var en ö som kallas Poda island, där var det dock massor med folk vilket föstörde paradisö-känslan lite. Men hade vi bara gått lite längre bort hade det varit mycket mindre folk kom vi på sedan :) Efter Poda åkte vi vidare til en liten, liten avlång ö som kallas Tup island, Där var det superfint och helt underbart!!! Vi badade, snorklade och solade ett tag, sedan åkte vi vidare och kollade in chicken island, där stannade vi inte utan åkte bara runt ön med båten och tittade. Sist stannade vi till på Phra Nang stranden som ligger på fastlandet. Där handlade jag en bananpankaka i en longtailbåt som säljer mat, dricka osv. Dessa båtar finns lite överallt och har jättegod och superbillig mat och dricka.

Ikväll har vi varit ute på stan och käkat lite mat, efter det tog Chris en massage och jag pedikyr och manikyr, skönt. Sedan tog vi en glassfika på Swensens innan vi åkte hem till hotellet. Nu ska vi snart sova!

Lägger in en liten bildbomb från dagen..


lite dricka på båten :)


Poda island


En matbåt på Poda


När man gått en bit bort från folkmassan var det såhär fint på Poda


Jättefina och pyttelilla stranden Tup island!


badar i det fina vattnet!



Solar..


Gott med dricka i värmen!


Christopher snorklar, vi såg massa coola fiskar under ytan :)


Jag står i kö för att köpa en bananpannkaka :)



Folk som kommenterat mitt inlägg

Postat av: syrran

alltså Lina du förstår inte hur avundsjuk jag är:)!!!!!det ser så underbart ut!!!!!!!!!!!!!!!!puss

2011-02-07 @ 19:36:55

Postat av: mammi

Så underbart fina bilder.De är bara till att fortsätta och njuta eran sista vecka. Puss mammi

2011-02-08 @ 07:12:26

Postat av: sanna

aaaaaaaahhhhhh! Sluuuuuuuuta lägga upp sânna härliga bilder, blir fan sur assâ! hehehe.. här var det storm inatt, jätte kul faktiskt! inte. Puss

2011-02-08 @ 11:47:05

Postat av: sofie

Gud vad skönt ni verkar ha det!! Jättefina bilder, blir sååå avundsjuk, hehe :)

Puss

2011-02-08 @ 15:12:52


Kommentera mitt inlägg här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: